Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleTv tappar AirPlay från andra enheter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Klågerup
  • 2014-04-16 23:58

Hej
Är det någon som har märkt försämring på sin appleTv. Händer ofta att den stängs av och att AirPlay försvinner från min Mac undertiden jag streamar och iconen försvinner på mac'n men kommer upp nästan direkt(även iPad/iPhone) senast idag fick jag starta om 3ggr....drygt. Har aldrig haft problem förr, men dem sista 4-6mån har varit dryga

Vilken generation av Apple TV är det du har? Svara med modellbeteckning om du inte vet generationsnummer, "den senaste" säger inte så mycket när någon läser tråden vid ett senare tillfälle.
Vad har du för router?
Är alla inblandade enheter uppdaterade med senaste mjukvara (Apple TV, router, Mac, Ipad/Iphone)?
Kan du sätta problemet i samband med någonting du gjorde? T.ex. en mjukvaruuppdatering.

  • Medlem
  • Klågerup
  • 2014-04-17 09:56
Ursprungligen av suddgummi:

Vilken generation av Apple TV är det du har? Svara med modellbeteckning om du inte vet generationsnummer, "den senaste" säger inte så mycket när någon läser tråden vid ett senare tillfälle.
Vad har du för router?
Är alla inblandade enheter uppdaterade med senaste mjukvara (Apple TV, router, Mac, Ipad/Iphone)?
Kan du sätta problemet i samband med någonting du gjorde? T.ex. en mjukvaruuppdatering.

Modellbeteckning A1427
Router från Telia Technicolor TG799TSvn v2
Allt är uppdaterat och inget nytt som har inhandlats så därför tycker jag att det är märkligt!
Iaf så är det inte svårare än att slänga in en kabel mella routern o appleTv.

Du skulle kunna testa att återställa Apple TVn: http://support.apple.com/kb/HT4367?viewlocale=sv_SE

Eftersom den stänger av sig då och då kan det ju inte uteslutas att det är något annat fel på den också (hårdvarurelaterat). Har du garanti kvar på den?

  • Medlem
  • Klågerup
  • 2014-04-18 10:00
Ursprungligen av suddgummi:

Du skulle kunna testa att återställa Apple TVn: http://support.apple.com/kb/HT4367?viewlocale=sv_SE

Eftersom den stänger av sig då och då kan det ju inte uteslutas att det är något annat fel på den också (hårdvarurelaterat). Har du garanti kvar på den?

köpte den våren 2012-09 så garanti finns det kvar att hämta:) har kopplat in sladd mellan routern/appletv så att jag inte kör trådlöst, ska kolla ikväll när jag ser film om det stäng. Om den stängs så borde man kunna utesluta att det inte är pga signalstörning utan mer appletv som spökar

1
Bevaka tråden