Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Händelser-menyn hänger inte med

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sedan början av december märkt att Händelser-menyn som visar uppdateringar m gillanden och kommentarer inte alltid hänger med. Ibland visas "bollen" för ny händelse utan att den aktuella händelsen finns med i menyn, däremot synns den bland bevakningarna om det handlar om en kommentar.

@Mymac4ever: Osäker på om det är orsaken i ditt fall, men skulle kunna uppstå om en ny händelse har grupperats tillsammans med en äldre. Tack för rapporten.

Min "händelsemenyn" börjar bli väldig lång.....Hur ska man då göra när man ska "logga ut" på ett snabbt sätt? Vet ej om flera har samma problem som jag har men det går inte att dra ned den långa knappen höger om händelselistan (i stället för att använda pilarna)

Ursprungligen av calinou:

Min "händelsemenyn" börjar bli väldig lång.....Hur ska man då göra när man ska "logga ut" på ett snabbt sätt? Vet ej om flera har samma problem som jag har men det går inte att dra ned den långa knappen höger om händelselistan (i stället för att använda pilarna)

Den ska visa ett fast antal element per "sida", hur lång den blir beror lite på hur det aktuella innehållet radbryts. "Handtaget" vid sidan är en indikering av vilka händelser man tittar på och går tyvärr inte att dra i - man får scrolla eller använda knapparna - men det scrollar bara i händelserna och tar dig inte närmare de fasta menyalternativen under översikten. Om du använder en telefon så borde det gå att swipa förbi den för att se logga ut.

Ursprungligen av biberu:

Den ska visa ett fast antal element per "sida", hur lång den blir beror lite på hur det aktuella innehållet radbryts. "Handtaget" vid sidan är en indikering av vilka händelser man tittar på och går tyvärr inte att dra i - man får scrolla eller använda knapparna - men det scrollar bara i händelserna och tar dig inte närmare de fasta menyalternativen under översikten. Om du använder en telefon så borde det gå att swipa förbi den för att se logga ut.

Du menar att det inte går att dra med musen den sidobar som jag visar på bilden? Det rör sig utifrån att man trycker på pilarna?

Ursprungligen av calinou:

Du menar att det inte går att dra med musen den sidobar som jag visar på bilden? Det rör sig utifrån att man trycker på pilarna?

Det eller om man scrollar.

1
Bevaka tråden