Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt om digitalfoto - ny tidning från Modern Kommunikation

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-05 15:28

Kolla här!

Jag har bara läst ett nummer men det var bra tycker jag.

Lite för mycket tonvikt på Windows-program, men OK ändå.

Stod det nåt om riktiga (;)) datorer alls?

• Medlem
  • 2003-08-05 15:42

Inga macsharewareprogram i programguiden iaf. http://www.alltomdigitalfoto.se/program/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-05 16:13

Nä, de verkar väldigt windowsiga, men vi får väl ligga på och pusha för Mac OS X?

Skriv till
redaktion@alltomdigitalfoto.com

Chefredaktören heter Erik Mörner
erik@alltomdigitalfoto.com

Tidningens webbplats finns på adressen
www.alltomdigitalfoto.com

(ADF har satt ut adresserna i tidningen vilket kan tolkas som att de får publiceras.)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-06 00:55

Det mesta av materialet i ADF är översatt från engelska Paragons tidningar Digital Photographer och Digital Photography Made Easy, precis som svenska 1st Publishings DigitalFoto mestadels består av texter från brittiska Future Publishings Digital Camera Magazine.

Hur bedömer du översättningsarbetet Mondo?

Jag lurades till att köpa den där skitblaskan av nyfikenhet.
Den är inget att ha.

• Medlem
  • 2003-08-06 02:00

Jag tog en prenumeration av tidningen DigitalFoto till jobbet.. Den var väl sisådär.. en del mac faktiskt. på den medföljande Cd,n låg det lite macprogram, demos på Premiere och Photo Elements + lite grejjor som man hittar på versiontracker.... dvs jag har inte ens orkat stoppa in Cdn i läsaren

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Kolla här!

Jag har bara läst ett nummer men det var bra tycker jag.

...

Lite för mycket tonvikt på Windows-program, men OK ändå.

Mondo, Martin Belak skrev om denna tidning redan i mars:

Ny tidning om digitalfotografering

Jag köpte första numret av den och var inte imponerad, inte alls. T.ex. så hade dom med Canon Digital IXUS V3 i sitt stora test när den sedan länge är ersatt med IXUS 400. Kasst!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-06 11:27

Nej, jag tycker att den än bättre än mycket av det som publiceras i Sverige i alla fall, även om det saknas artiklar om Mac-program. Den innehåller mycket bra information, kameratester och tips. Avfärda inte tidningen direkt, baserat på omslaget eller andras åsikter, utan köp ett nummer och läs. Ge den en chans! IDG behöver lite konkurrens.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-06 19:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Nej, jag tycker att den än bättre än mycket av det som publiceras i Sverige i alla fall, även om det saknas artiklar om Mac-program. Den innehåller mycket bra information, kameratester och tips. Avfärda inte tidningen direkt, baserat på omslaget eller andras åsikter, utan köp ett nummer och läs. Ge den en chans! IDG behöver lite konkurrens.

Tycker du det märks att det rakt igenom är en brittisk tidning?

1
Bevaka tråden