Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5s varm

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har en iPhone 5s som blir varm. Typ sådär på gränsen obehagligt varm. Jag har provat att släcka apparna som är aktiva, och då inbillar jag mig att det blir bättre. För att sedan uppleva att telefonen blir varm igen. Någon annan som upplever sin iPhone 5s varm? Som kuriosa kan jag meddela att min iPad 3:gen blir stundtals mycket varm. Jag hoppas att det inte är jag som är överkänslig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-06 17:51
Ursprungligen av imats62:

Hej,
Jag har en iPhone 5s som blir varm. Typ sådär på gränsen obehagligt varm. Jag har provat att släcka apparna som är aktiva, och då inbillar jag mig att det blir bättre. För att sedan uppleva att telefonen blir varm igen. Någon annan som upplever sin iPhone 5s varm? Som kuriosa kan jag meddela att min iPad 3:gen blir stundtals mycket varm. Jag hoppas att det inte är jag som är överkänslig.

Svårt att ge ett svar på din fråga. Vad du upplever som varmt kanske en annan upplever som ljummet Obehagligt varm låter dock lite oroväckande. Skulle apparna som är aktiva påverka värmen så mycket hmmmm låter lite konstigt.

Jag skulle ta tillbaks telefonen till affären där du köpte den och jämföra med en likadan telefon med samma appar då aktiva.

Ursprungligen av cubeis:

Svårt att ge ett svar på din fråga. Vad du upplever som varmt kanske en annan upplever som ljummet Obehagligt varm låter dock lite oroväckande. Skulle apparna som är aktiva påverka värmen så mycket hmmmm låter lite konstigt.

Jag skulle ta tillbaks telefonen till affären där du köpte den och jämföra med en likadan telefon med samma appar då aktiva.

Jag vet att det är subjektivt det här med värmen. Om jag läser en längre stund med en app som Kindle, så känns det i handen efteråt. Det är inte så att jag bränner mig på telefonen utan det är mer att den är varm, mer än alla de iPhones jag har haft tidigare. Jag spelar aldrig på min telefon, så det är inget som tynger det grafiska i telefonen. Kanske det är en app som lever jävel helt enkelt. Jag ska bara fundera ut vilken. Jag tror inte det är ett problem med 5s generellt, men jag är nyfiken om andra användare upplever samma problem.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-05-06 19:21

Min ipad 3 kan bli lite varm, men jag har inte märkt av det på min 5S.

Min första 5S blev också ganska varm, i början funkade den perfekt men efter ungefär tre månader blev batteriet betydligt sämre på bara nån dag. (ungefär hälften så bra som innan)
Den blev dock varm av att jag spelade krävande spel, men jag lämnade tillbaks den till Telia och ungefär en vecka efter fick jag en helt ny, inga problem alls! Så blir den varm utan att du gör något krävande på den bör du absolut lämna in den hos återförsäljaren!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-05-06 22:28

Testat att starta om den med "hård reset"? Håll inne hemknappen och powerknappen tills den startar om...

Kolla även under inställningar -> användning. Om det är mycket mer andel aktiv användning än vad som faktiskt är fallet är det någon app som ligger och sörplar en massa ström.
Generellt blir min iPhone, oavsett modell, mycket varm när den drar mycket data över 3G/4G.

Vi har en säljare som lider av varm iPhone 5S.
Jag vill gärna ha fler exempel från verkligheten när man skall betrakta telefonen som ett måndags ex...
Batteritiden verkar inte vara hundra heller men han använder den ju mer extremt än andra.
Internet delar till dator i 1 timme och sedan 1 timmes samtal så är batteritiden nere på 25% från fullt. Är det normalt ?
Jag har en 5S från samma batch (antar jag) , inköptes vid samma tillfälle men den rullar på bra , men används på ett helt annat sätt så jag kan inte jämföra med mitt eget användande.

Internetdelning sörplar batteri som bara den. Men steg 1 när man har batteriproblem är att återställa som ny och inte tanka in backupen. Det har hjälpt mig enormt mycket. Sen beror det så klart på om man har en massa appar som sörplar mobildata etc.

1
Bevaka tråden