Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone med 5,5-tumsskärm jämförs med Iphone 5S

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För att jämföra hur mycket större en Iphone med 5,5-tumsskärm blir än Iphone 5S har det släppts bilder på en 3D-utskriven attrapp.

Läs hela artikeln här

Får man med tumförlängare i iPhone-förpackningen måntro?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-15 19:37

Kommer det fortfarande att finnas en mindre iPhone eller blir det bara en stor iPhone?

De flesta andra telefontillverkare har olika storlekar av sina telefoner.

Apple brukar gilla att bestämma vad det är vi ska köpa och vad vi inte behöver...

Ursprungligen av TureB:

Kommer det fortfarande att finnas en mindre iPhone eller blir det bara en stor iPhone?

De flesta andra telefontillverkare har olika storlekar av sina telefoner.

Apple brukar gilla att bestämma vad det är vi ska köpa och vad vi inte behöver...

Om jag gissar så kommer 4" finnas kvar precis som idag. Framförallt eftersom 3,5" och 4" är perfekta storleken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-15 21:11
Ursprungligen av keptang:

Om jag gissar så kommer 4" finnas kvar precis som idag. Framförallt eftersom 3,5" och 4" är perfekta storleken.

"Perfekta storleken" är ganska subjektivt...

Jag tänkte mer på att Apple inte är kända för att ge kunden ett val, de bestämmer vad kunden ska ha, dock kan jag tillägga att på Jobs' tid så var produkten oftast i det närmaste perfekt, känner inte alls samma tillit med dagens Apple.

Ursprungligen av TureB:

"Perfekta storleken" är ganska subjektivt...

Jag tänkte mer på att Apple inte är kända för att ge kunden ett val, de bestämmer vad kunden ska ha, dock kan jag tillägga att på Jobs' tid så var produkten oftast i det närmaste perfekt, känner inte alls samma tillit med dagens Apple.

3,5" & 4" är perfekt enligt Apple.
Det kommer att ändras iom iPhone 6 (eller vad den nu kommer att heta).

Med allt som läckt hittills så kommer det finnas 4", 4.7" och 5.5" i nästa generation.
Den som lever får se.

Ursprungligen av TureB:

"Perfekta storleken" är ganska subjektivt...

Jag tänkte mer på att Apple inte är kända för att ge kunden ett val, de bestämmer vad kunden ska ha, dock kan jag tillägga att på Jobs' tid så var produkten oftast i det närmaste perfekt, känner inte alls samma tillit med dagens Apple.

Antingen så har du väldigt dåligt minne eller så trollar du bara. Apple's biggest mistakes (de flesta från Jobs tid)

Ursprungligen av Megasen:

Antingen så har du väldigt dåligt minne eller så trollar du bara. Apple's biggest mistakes (de flesta från Jobs tid)

Vad har den länken med skärmstorlek på iPhone att göra?

  • Medlem
  • ?
  • 2014-05-15 23:11

?Absolut inget för mig. Det är ju en telefon för långfingrade

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-15 23:23
Ursprungligen av Anderlind:

Vad har den länken med skärmstorlek på iPhone att göra?

Inget alls utan med detta påstående att göra

Ursprungligen av TureB:

"Perfekta storleken" är ganska subjektivt...

Jag tänkte mer på att Apple inte är kända för att ge kunden ett val, de bestämmer vad kunden ska ha, dock kan jag tillägga att på Jobs' tid så var produkten oftast i det närmaste perfekt, känner inte alls samma tillit med dagens Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-16 00:19

Men... Hur tänkte de nu..? Min tveksamhet till en större iPhone blev inte mindre... Men den som lever får se...

Hur lång utvecklingstid tror ni det är på iPhone nu för tiden? När tog man beslutet om vilken storlek nästa telefon ska ha? Vad behövs idag för framförhållning för att släppa en telefon med större skärm, säg i september?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-16 05:57
Ursprungligen av Megasen:

Antingen så har du väldigt dåligt minne eller så trollar du bara. Apple's biggest mistakes (de flesta från Jobs tid)

Du listar ett fåtal småsaker jämfört med den innovation som Apple drivit. Jag har använt Mac i över 20 år och har i stort sätt bara PC kompisar (tills att alla och hans mormor började använda Mac för några år sedan) och tycker inte att din lista säger någonting som ändrar min inställning.

Ursprungligen av TureB:

Du listar ett fåtal småsaker jämfört med den innovation som Apple drivit. Jag har använt Mac i över 20 år och har i stort sätt bara PC kompisar (tills att alla och hans mormor började använda Mac för några år sedan) och tycker inte att din lista säger någonting som ändrar min inställning.

Apple har bra produkter - helt klart - men de har aldrig varit perfekta eller ens i det närmaste perfekta. Det är väl det som är hans poäng och kommentar till dig

Citat:

"dock kan jag tillägga att på Jobs' tid så var produkten oftast i det närmaste perfekt"

Ursprungligen av TureB:

"Perfekta storleken" är ganska subjektivt...

Jag tänkte mer på att Apple inte är kända för att ge kunden ett val, de bestämmer vad kunden ska ha, dock kan jag tillägga att på Jobs' tid så var produkten oftast i det närmaste perfekt, känner inte alls samma tillit med dagens Apple.

Han menar nog den storlek som passar som handen i handsken för den stora massan, pga människans storlek på händerna "overall".

  • Medlem
  • Umeå
  • 2014-05-16 21:56
Ursprungligen av TureB:

"Perfekta storleken" är ganska subjektivt...

Jag tänkte mer på att Apple inte är kända för att ge kunden ett val, de bestämmer vad kunden ska ha, dock kan jag tillägga att på Jobs' tid så var produkten oftast i det närmaste perfekt, känner inte alls samma tillit med dagens Apple.

Men på bärbara har de alltid haft olika storlekar. Nu "bara" 11" 13" 15" sedan 17" slutade tillverkas.

1
Bevaka tråden