Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med utrymme på iPhone 5, bildström tar massor av plats?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På min frus iPhone 5 med iOS 7.1.1 så är det snart slut på utrymme, det är en 16 Gb modell.
Tittar vi på användning så är det Bilder som tar störst plats. Inte Biblioteket utan bildströmmen tar 1,7 Gb.
Ska verkligen vara så? Jag levde i tron att den huserade i molnet.
Även på min telefon tar den 1,0 Gb.

Ja så ska det vara.

Man kan väl säga att det är både ock. Molnet används som synkroniseringspunkt så att alla dina enheter kan hämta ner fotografierna (fotograferna) till enheten

Edit: ändrade mitt gigantiska fel men behåller även det gamla så att PMarriotts kommentar förblir begriplig

Senast redigerat 2014-05-20 11:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Man kan väl säga att det är både ock. Molnet används som synkroniseringspunkt så att alla dina enheter kan hämta ner fotograferna till enheten

Man behöver inte fotografen i telefonen. Den befinner sig med fördel utanför. (Sorry, kunde inte låta bli.)

• Medlem
  • Hjo
  • 2014-05-20 12:57

Rensa Kamerarulle så ökar utrymmet i enheten. Det antal bilder du ser i Allmänt/Om räknas från både Kamerarulle och Bildström men endast Bildrulle påverkar utrymmet i telefonen, åtminstone hos mig.

Exempelvis: Om du har rensat på bilder i Kamerarulle och Bildström så visar Allmänt/Om på 0 bilder, sedan om du tar 2 bilder så hamnar de både i Bildrulle och Bildström, efter ett tag så har du totalt 4 bilder i Allmänt/Om men endast 2 bilder upptar utrymme i telefon.

Ursprungligen av Hjopek:

Rensa Kamerarulle så ökar utrymmet i enheten. Det antal bilder du ser i Allmänt/Om räknas från både Kamerarulle och Bildström men endast Bildrulle påverkar utrymmet i telefonen, åtminstone hos mig.

Exempelvis: Om du har rensat på bilder i Kamerarulle och Bildström så visar Allmänt/Om på 0 bilder, sedan om du tar 2 bilder så hamnar de både i Bildrulle och Bildström, efter ett tag så har du totalt 4 bilder i Allmänt/Om men endast 2 bilder upptar utrymme i telefon.

Det beror väl på om du har flera device? Bilderna som jag tar med min telefon och som ligger i bildströmmen lär de ta upp utrymme i ipaden.

Fast jag ska erkänna att dina felskrivningar gör det lite svårt att få grepp på vad du menar. Vad är bildrullen? Är det kamerarullen eller bildströmmen? Jag antar att du menar kamerarullen när du skriver bildrullen.

1
Bevaka tråden