Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub med 99mac

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-12 19:38

Vi i redaktionen har länge varit sugna på att träffa våra läsare och medlemmar och vi funderar på att dra ihop en #Macpub i Stockholm - till att börja med. Tanken är att träffa likasinnade och ha allmänt trevligt på något mysigt ställe (förslag mottages). Med lite tur kan vi få ihop ett lagom gäng tänkte vi och kanske även lite branschfolk för en bra mix av folk.

Hur ser intresset ut bland er? Skriva gärna en rad eller två!

Senast redigerat 2014-07-22 14:08

Är intresserad men tidpunkt o veckodag är av vikt. Det är betydligt enklare för mig att sas komma ifrån om evenemanget skulle ske över en helg dvs torsdag till lördag. I vissa fall kan andra dagar funka också

Jag är definitivt på, förutsatt att jag kan passa in det.

Såklart, bara tiden finns och man är i Sverige då.

Ja, det vore verkligen kul att träffa er "på riktigt" så vi får försöka hitta en lämplig dag och plats.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-13 09:16

Jag hakar gärna på om tiden passar!

Hur går det med planerandet av detta?

Ursprungligen av Mymac4ever:

Hur går det med planerandet av detta?

Jag hoppas vi kommer några steg närmare nästa vecka på ett inbokat planeringsmöte, men att hitta lämpligt datum blir väl lite krångligt nu i semestertider. Vi återkommer så klart och är fortfarande väldigt sugna på att få till en träff!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-11 14:12
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Ja, det vore verkligen kul att träffa er "på riktigt" så vi får försöka hitta en lämplig dag och plats.

Göteborg.

Ursprungligen av kladda:

Göteborg.

Ngnstans i mitten av vårt avlånga land vore bättre o Sveriges mittpunkt ligger ju bara några mil härifrån

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-11 14:48

Om vi ska ses vid mittpunkten borde vi alltså träffas i Bräcke enl. mina beräkningar? ;P

edit: googlade sen och såg att det var något annat som var den absolut mittpunkten, men mitt sätt var lite roligare.

Ursprungligen av kladda:

Göteborg.

Klart vi kan ta vår Macpub på turné om den visar sig bli en succé

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Klart vi kan ta vår Macpub på turné om den visar sig bli en succé

Alldeles lysande idé. Ska vi börja med Eslöv?

Ursprungligen av kladda:

Om vi ska ses vid mittpunkten borde vi alltså träffas i Bräcke enl. mina beräkningar? ;P

edit: googlade sen och såg att det var något annat som var den absolut mittpunkten, men mitt sätt var lite roligare.

o Sundsvall ligger ungefär där pilen pekar...

Ursprungligen av pmarriott:

Alldeles lysande idé. Ska vi börja med Eslöv?

Haha, ja där har jag ju varit en del, hittar antagligen dit i alla fall. Mor min jobbade ett tag på Stenssons och själv gick jag ett antal år i skola i Höör.

Senast redigerat 2014-06-11 15:28
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Haha, ja det har jag ju varit en del, hittar antagligen dit i alla fall. Mor min jobbade ett tag på Stenssons och själv gick jag ett antal år i skola i Höör.

Haha, min granne ägde tills för ett par år sedan det hotellet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-11 15:44
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Klart vi kan ta vår Macpub på turné om den visar sig bli en succé

Skulle det inte bli succé i Stockholm behöver inte betyda att det inte kan bli det i andra delar i Sverige.

Ursprungligen av kladda:

Skulle det inte bli succé i Stockholm behöver inte betyda att det inte kan bli det i andra delar i Sverige.

Nej då, men i dagsläget är redaktionen baserad här och det blir därmed enklast att börja här. Vi börjar smått och ser var det leder!

Ja! Kul! Stockholm!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-12 11:56

Visst är det lättast för redaktionen. Men var finns de flesta som är intresserade?

Ursprungligen av kenjon:

Visst är det lättast för redaktionen. Men var finns de flesta som är intresserade?

Stockholm enligt denna tråd.

Stockholm 5, övriga 1 vardera.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-12 12:22

Jag skulle tro att Skåne ligger bra till...

Ursprungligen av keptang:

Stockholm enligt denna tråd.

Stockholm 5, övriga 1 vardera.

att det är så få som sett upplägget/tråden kan ju bero på att den i princip är osynlig. Den borde vara klibbad

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-12 14:06

Och att vi som inte bor i storstäderna tycker det känns meningslöst att "rösta"....
Över 1200 har sett tråden i alla fall.

Ursprungligen av kenjon:

Och att vi som inte bor i storstäderna tycker det känns meningslöst att "rösta"....
Över 1200 har sett tråden i alla fall.

Lite si o så med "vi"-känslan då. Samma problem överallt, om det så handlar om att få ledamöter till en bostadsrättsstyrelse eller deltagare till en pubträff. Har försökt här i Sundsvall o intresset lyser verkligen med sin frånvaro. Vissa saker var bättre förr...

Ursprungligen av kenjon:

Och att vi som inte bor i storstäderna tycker det känns meningslöst att "rösta"....
Över 1200 har sett tråden i alla fall.

Kanske missförstår dig nu (och tråden har väl bitvis blivit off-topic med förslag på olika städer att ses i), men utgångsläget i den här tråden var att få in intresseanmälningar och eventuella förslag på platser/ställen/lokaler att ses på i Stockholm.

Vi är väldigt glada att se att det finns intresse från alla möjliga håll i landet att ses och prata 99mac/Apple/teknik tillsammans och förhoppningsvis kan vi samlas på andra platser någon annan gång.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Vi är väldigt glada att se att det finns intresse från alla möjliga håll i landet att ses och prata 99mac/Apple/teknik tillsammans och förhoppningsvis kan vi samlas på andra platser någon annan gång.

Karlstad nästa gång, pleeeeeeeaaaase! ?

Senast redigerat 2014-06-13 10:15

Ge oss gärna någon/några veckors framförhållning... så man kan komma

Gärna någonstans på söder

Ursprungligen av barbapappa_86:

Gärna någonstans på söder

Hermans

Bevaka tråden