Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook helt svart och piper

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såhär beter sig min gamla macbook (fr. 2008) vid uppstart.. kollar runt på internet utan resultat...
Testat att plocka ur RAM-minne osv..

någon som har en aning?

edit: Den fortsätter att pipa om och om igen..

Senast redigerat 2014-10-27 10:11
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-05-02 19:06

Ett liknande pip hände på en iMac för ett par år sedan. Kanske hittar du några tips här? http://www.99mac.se/forum/t/290883-imac-start...

Hehe, den piper "SOS". Låter ju inte bra.

Ursprungligen av joakimo:

Ett liknande pip hände på en iMac för ett par år sedan. Kanske hittar du några tips här? http://www.99mac.se/forum/t/290883-imac-start...

Jag har läst igenom och testat utan resultat... Inget större behov av datorn som tur är, hade bara varit kul att få igång den..

Vad jag har läst så verkar det vara relaterat till just RAM. Skulle helt klart vara bra om du kan testa med andra RAM-moduler.

Ursprungligen av jettekrabba:

Såhär beter sig min gamla macbook (fr. 2008) vid uppstart.. kollar runt på internet utan resultat...
Testat att plocka ur RAM-minne osv..

någon som har en aning?

edit: Den fortsätter att pipa om och om igen..

Har samma problem nu med min Macbook Pro MID2010, någon som listat ut vad S.O.S -signalerna betyder?

Ursprungligen av alomolife:

Har samma problem nu med min Macbook Pro MID2010, någon som listat ut vad S.O.S -signalerna betyder?

Du har testat "Firmware restoration-CD" som joakimo föreslår?

Jag gissade på att detta kan ha ngt med bios att göra o googlade således på "mac bios sos". En av de första träffarna jag fick var denna arkiverade tråd från Macrumors o i denna främst detta inlägg som finns en bit ner...

Jag såg just att denna tråd är från MAJ 2013...

Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag såg just att denna tråd är från MAJ 2013...

Ja, ursprungligen. Men den väcktes med samma (eller liknande) frågeställning igår.

Hej!

Har du kunnat lösa ditt problem och hur gjorde du då? har nämligen exakt samma problem....

tacksam för svar )

Senast redigerat 2014-10-27 10:13
1
Bevaka tråden