Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hvorfor kan jeg ikke få ekstern kontakt med min tyverialarm via Iphone???

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-06-21 09:05

Det ser ut som att det fungerar nu: (ursäkta att jag öppnar ditt larms webbsida..)

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-06-21 09:08

Om du inte har dynamisk adress på ditt bredband så kanske du ska be administratören att ta bort de delar av inläggen som visar din IP-adress.

Har du dynamisk IP-adress så behöver du nog använda en tjänst som DynDNS eller liknande för att kunna hitta ditt larm på nätet, med dynamisk adress så kan adressen bytas ibland.

Se nu till att skapa en ny användare med ett mycket svårt lösenord också!

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-06-21 09:12

Nu när jag tänker på ditt problem, du försöker väl inte ansluta med din iPhone över wifi hemifrån mot din externa IP-adress?
Det kommer inte fungera, stäng av wifi och testa över 3G/4G istället.

• Medlem
  • 2014-06-21 11:19

Hej igen mattiL.

Du har helt ret!!! Nu kan jeg som du få ekstern kontakt med alarmen! Når jeg tidligere testede eksternt gik jeg langt væk fra huset - Men åbentbart ikke langt nok!

Men nu er der opstået et andet problem Kameraet kommer kun frem ganske kort tid på iphone skærmen. Hvad tror du, det skyldes?

Mon jeg selv kan omstille til dynamisk IP uden problemer?????

• Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-21 11:23
Ursprungligen av mattiL:

Har du dynamisk IP-adress så behöver du nog använda en tjänst som DynDNS eller liknande för att kunna hitta ditt larm på nätet, med dynamisk adress så kan adressen bytas ibland.

Bara en FYI, DynDNS är inte gratis längre.

Ursprungligen av zinned:

Det handlar snarare om två scenarion:

1) TS har inte angett sitt skarpa utsides-IP, för hans fasta anslutning hemma, i inställningarna i appen.
2) TS har inte gjort korrekt forward av trafiken i sin router.

@kenjon, vad sa jag?

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-06-21 11:26

Vad gäller att video stoppar, det kan exempelvis vara att du har dålig signalstyrka på din telefon.

Ditt abonnemang/avtal på internetanslutningen borde berätta om du har statisk eller dynamisk adress från din leverantör, det kan du inte ändra själv. Normalt får man betala extra för en statisk adress.

Om du har dynamisk adress, vilket jag tror, så kan du normalt enkelt förnya den inne i routerns inställningar, eller så stänger du av routern en timme eller så så får du en ny adress när du startar upp den.

Glöm inte att skapa en säker användare med ett starkt lösenord!

- Tillägg, då DynDNS inte längre är gratis så kan du exempelvis använda NOIP DDNS istället.

• Medlem
  • 2014-06-21 11:34

Hej mattiL

er lige ude af huset nogle timer. Vender tilbage

• Medlem
  • 2014-06-21 17:34

Tak igen mattiL
Ja, min router har dynamisk adresse - det kan sikkert ændres manuelt, men det ser ikke helt enkelt ud. Derfor har jeg haft routeren slukket 1 time, men den har stadig samme adresse.

Med sikkert password mener du sikkert til både router og alarm.

Jeg undersøger signalstyrken, men mener nu den er høj. Jeg beretter senere.

• Medlem
  • 2014-06-22 19:57
Ursprungligen av mattiL:

Vad gäller att video stoppar, det kan exempelvis vara att du har dålig signalstyrka på din telefon.

Ditt abonnemang/avtal på internetanslutningen borde berätta om du har statisk eller dynamisk adress från din leverantör, det kan du inte ändra själv. Normalt får man betala extra för en statisk adress.

Om du har dynamisk adress, vilket jag tror, så kan du normalt enkelt förnya den inne i routerns inställningar, eller så stänger du av routern en timme eller så så får du en ny adress när du startar upp den.

Glöm inte att skapa en säker användare med ett starkt lösenord!

- Tillägg, då DynDNS inte längre är gratis så kan du exempelvis använda NOIP DDNS istället.

Hej MattiL

Jeg har talt med min signalleverandør YOUSEE, som fortæller at jeg IKKE kan ændre IP adressen i min Netgear router - men de sender mig en ny router gratis.

Jeg ved så ikke om det ændrer på, at jeg ikke kan få vist kameraet på den eksterne IP. Signaler er helt i top men alligevel svigter forbindelsen til kameraet.

Jeg vender tilbage. God søndag.

• Medlem
  • 2014-06-28 18:18
Ursprungligen av olsen:

Hej. Håber på en ekspert hjælp her.
Har købt en Abus Secvest tyverialarm med IP kamera. Er configureret og virker fint med Abus Secvest app på Iphone - inden for eget lokale trådløse netværk.
Men hvis jeg vil have ekstern kontakt uden for mit lokale netværk via Iphone og tilhørende app får jeg fejl.
Jeg har sat min router (Netgear CVG824G) op så jeg forwarder tyverialarmens IPadresse til startport/endport 1501 i stedet for port 80.

Hvad gør jeg forkert???

Hej MattiL

Så har jeg fået en ny router - Netgear 3000.
Har sat den op og nu virker alt som det skal. Jeg kan tilgå alarmen både internt og eksternt!
TAK for hjælpen!!!

Godt at der findes et skandinavisk fora, hvor man kan blive hjulpet af dygtige medlemmer. Tak til alle der har bidraget med råd og vejledning.

Bevaka tråden