Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rapport: Iwatch kommer i oktober

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple förväntas lansera Iwatch vid ett eget evenemang i oktober rapporterar nu flera källor. Enheten kommer att kopplas till Healthkit och appen Health som visades upp förra veckan.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-09 16:52

Flera tusen dollar, det låter rätt otroligt...

Ursprungligen av kenjon:

Flera tusen dollar, det låter rätt otroligt...

Jo, runt 300 dollar har vi sett ofta bland ryktena.

Jag funderar på om de kommer göra något av Ipod kopplat till Health-appen som bärs runt handleden. Att Nike slutar fokusera på hårdvara och samarbetar med Apple är också spännande. Tim Cook bär ju ett Fuelband själv.

  • Medlem
  • Boston
  • 2014-06-10 16:46

Jag tror att alla har snöat in för mycket på "klocka". Tim Cook har ju pratat om wearable tech och visst är handleden ett bra ställa att bära teknik men jag är inte alls säker på att det blir en klocka. Funktionerna för hälsa som det snackats mest om skulle ju lika gärna kunna bäras som ring runt fingret eller pendant runt halsen.

Notifieringarna från telefonen man får från Pebble eller liknande idag känns allvarligt rätt överflödiga. Jag tror att Apple kommer vara smartare än så.

Apple har anställt två ingenjörer som har arbetat med Nike Fuelband

Release i oktober? Och dom anställer ingenjörer nu...? Det rimmar lite illa tycker jag (baserat på min långa och innehållsrika karriär som smartwatch-tillverkare). Det känns som releasen är ganska långt bort i så fall.

Hade dom anställt reklamfolk så skulle nog en release ligga betydligt närmare i tid.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-07-09 10:58

Om du läser ursprungsartikeln framgår det att Apple förstärkt ett redan ganska stort team med två erfarna wearable-utvecklare som blivit "lediga" när Nike lagt ner sin utveckling.

Ursprungligen av IngoX:

Om du läser ursprungsartikeln framgår det att Apple förstärkt ett redan ganska stort team med två erfarna wearable-utvecklare som blivit "lediga" när Nike lagt ner sin utveckling.

Jo nog förstår jag att projektet inte kommer att starta från scratch med dessa två nyförvärv

Men ändå... så här i elfte timmen tänkte jag mig att de tekniska bitarna i princip borde vara nästan klara. Men vafan vet jag!?! Inlägget reflekterade bara min spontana reaktion på artikeln Jag antar att det är ok att förmedla sånt här på forumet...?

Jag vet bara att köpsuget kommer att vara gigantiskt när klockan väl släpps!

1
Bevaka tråden