Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

macbook pro överhettad i bootcamp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

av någon anledning så har min macbook pro börjat med att bli överhettad när jag kör bootcamp (windows) och spelar spel.

den blir jättevarm i övre vänstra hörnet och går till slut ner i viloläge.
detta sker alltså bara i windows/bootcamp när jag spelar och aldrig när jag spelar spel i os x.

någon som vet vad detta kan bero på?

har provat att köra mjukvaran speedfan i windows men detta löste inte problemet.

tidigare har jag ej haft detta problemet och då spelat ganska mycket. nu på senare tid (några månader tillbaka) så har alltså detta problem uppstått och det gör mig tokig.

har inte ändrat något i datorn eller någon inställning, allt är alltså likadant som det var tidigare.

Ursprungligen av mjewl:

...har inte ändrat något i datorn...

Inget alls? Ingen uppdatering i OS X? Ingen uppdatering i Windows?
Och det är samma version av samma spel som tidigare?
Något är nog ändrat...

Men ett tips som brukar komma i såna här trådar, är att kolla - och eventuellt rengöra - fläktarna.

Senast redigerat 2014-07-13 22:50

Som alternativ till speedfan

http://www.crystalidea.com/macs-fan-control
Både för OSX och Windows.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Inget alls? Ingen uppdatering i OS X? Ingen uppdatering i Windows?
Och det är samma version av samma spel som tidigare?
Något är nog ändrat...

Men ett tips som brukar komma i såna här trådar, är att kolla - och eventuellt rengöra - fläktarna.

jo ok då uppdateringar av windows har skett. uppdateringar av os x är oväsentliga eftersom, som jag nämnde, är det bara i windows som problemet uppstår.

vilka versioner av spel det är är också oväsentligt, eftersom det sker i alla spel under windows.

ska kolla fläktarna, men var inte längesedan jag hade öppet och kollade dem och då var de rent och fint där.

Ursprungligen av Borttaget:

Som alternativ till speedfan

http://www.crystalidea.com/macs-fan-control
Både för OSX och Windows.

speedfan är enligt många den bästa programvaran för windows. och den hjälpte ej, inte ens det minsta. blev precis lika varmt ändå.
så tror problemet ligger någon annanstans.

Senast redigerat 2018-07-23 10:23
1
Bevaka tråden