- Erik.dv
- Medlem ●
- Stockholm
Den i färg är definitivt trevligast tycker jag. Även om båda givetvis är mycket trevliga.
Eftersom det blev ett nytt objektiv idag blev det även en fotopromenad.
Squirrel by Joakim Östberg, on Flickr
Broad-bodied chaser by Joakim Östberg, on Flickr
Cow by Joakim Östberg, on Flickr
Grass snake by Joakim Östberg, on Flickr
Toad by Joakim Östberg, on Flickr
Mycket fina bilder @joakimo !
Jag måste fråga, har ni verkligen så rikt djurliv i Huddinge?
Btw, vad var det för glugg du hade skaffat?
Edit: Såg det nu på flickr, ett fast 300mm.
Mycket fin natur i Huddinge och trakterna där jag bor nu, lite stad och mycket skog! Mötte tre ormar idag på min fotopromenad. Huggorm, snok, och en tredje okänd orm som jag bara såg svansen på.
Mycket fin natur i Huddinge och trakterna där jag bor nu, lite stad och mycket skog! Mötte tre ormar idag på min fotopromenad. Huggorm, snok, och en tredje okänd orm som jag bara såg svansen på.
Spännande!
Lycka till med nya gluggen, alltid kul med nya saker
I helgen besökte jag Arlanda för att titta på flygplan och fotografera. Vädret var väldigt blåsigt och det blev många svajiga landningar! Annars mycket imponerande att ha planen inte långt ovanför huvudet när de kommer för landning.
Airplane by Joakim Östberg, on Flickr
Airplane by Joakim Östberg, on Flickr
I helgen besökte jag Arlanda för att titta på flygplan och fotografera.
Ja, då är vi ju inne på min domän och då lämnar jag gärna en replik!
Synd man inte hade någon kamera med sig när man var uppe i en Antonov för några år sedan
En av mina kollegor satt i den här A380:n på en testflygning mellan Zürich-Geneve:
Fotot är taget av den andra F18 i roten.
Airbus var även inne och gjorde ett ärevarv med en A380 när vi hade den årliga skidtävlingen för flygledare i Engelberg för något år sedan. När man ser den banka 40 grader i bergstoppshöjd är det rätt mäktigt.
Närgångna fåglar
Lesser black-backed gull by Joakim Östberg, on Flickr
House sparrow by Joakim Östberg, on Flickr
Lite från mig under några veckors tid:
En salig röra/blandning men det får ni leva med.
Tack för mig
Många bra bilder från dig!
#1 var extra bra även om jag är svag för djurbilderna du levererar!
Jag kör vidare på analogspåret. Jag fyndade nyligen en Rolleicord IV från 1953-ish i mycket bra skick och har tagit med den på ett par testrundor. Det tar en stund att vänja sig vid spegelvänd sökare och parallaxfel, men ack så sköna bilder den levererar!
Här är en bild på grannens hund från i lördags. Fotad med Kodak T-Max 400 och framkallad med Fomadon R09 hemma i tvättstugan.