Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple inför tvåstegsverifiering i Sverige

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har idag rullat ut tvåstegsverifiering för Apple ID och Icloud-konton i ett antal nya länder, bland annat Sverige.

Läs hela artikeln här

Äntligen!

Jag antar att det kanske inte aktiveras direkt? Jag kan i alla fall inte aktivera det för mig.
Edit: Glöm det, SBS...

På tiden!

  • Medlem
  • 2014-07-18 19:03

Bra.

Det jag gillar med Apples metod är att man till skillnad från t.ex. Google inte kan återställa kontot med hjälp av en alternativ e-postadress om man har tvåstegsverifiering aktiverat. Med en sådan adress måste man ju tänka på dess säkerhet, utöver säkerheten för själva Apple-kontot. Vad som gäller är dessutom glasklart, och upprepas flera gång när man ställer in det: du har 3 saker. Du behöver 2 av dessa för att logga in. Inga undantag. Glöm inte detta. Punkt.

Hoppas stöd för Google Authenticator kommer i framtiden, som ersättare för sms-meddelandet. Den används ju idag av Google, Microsoft, Facebook, Dropbox, Amazon m.fl. Det skulle i och för sig gå emot det ovan nämnda.

Ursprungligen av 8645:

Hoppas stöd för Google Authenticator kommer i framtiden, som ersättare för sms-meddelandet. Den används ju idag av Google, Microsoft, Facebook, Dropbox, Amazon m.fl. Det skulle i och för sig gå emot det ovan nämnda.

There is an app for that

Citat:

How do I use Find My iPhone notifications to receive verification codes?

Find My iPhone notifications can be used to receive verification codes on any iOS device with Find My iPhone turned on. Learn how to set up Find My iPhone.

http://support.apple.com/kb/HT5570

  • Medlem
  • 2014-07-19 16:31
Ursprungligen av Borttaget:

There is an app for that

http://support.apple.com/kb/HT5570

Jo, jag vet. Men alla har inte iPhone (inte ens på den här sidan!)

Och även om du har en iPhone finns det en fördel i att ha en appgenerator på en annan enhet. Din iPhone som tar emot koderna kan ju raderas via iCloud, som inte skyddas av tvåstegsverifiering!

Med stöd för Google Authenticator kan jag skapa koder från vilken telefon som helst utan någon som helst dataanslutning. Det kan vara en Android för 500 kr, eller en gammal "osmart" Sony Ericsson från 2007.

Senast redigerat 2018-07-23 10:24
Ursprungligen av 8645:

Jo, jag vet. Men alla har inte iPhone (inte ens på den här sidan!)

Och även om du har en iPhone finns det en fördel i att ha en appgenerator på en annan enhet. Din iPhone som tar emot koderna kan ju raderas via iCloud, som inte skyddas av tvåstegsverifiering!

Med stöd för Google Authenticator kan jag skapa koder från vilken telefon som helst utan någon som helst dataanslutning. Det kan vara en Android för 500 kr, eller en gammal "osmart" Sony Ericsson från 2007.

Du önskar utopia.
Går inte hand i hand med Apple.

De vill at man gör som mig. Har flera iOS-enheter och en eller två Mac.

  • Medlem
  • 2014-07-19 16:57

Okej.

1
Bevaka tråden