Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS med publik beta av Yosemite

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag installerade betan av OS X 10.10 och testade att skicka ett SMS från Meddelanden i macen till en polare (som jag hade messat med tidigare under dagen från telefonen).

Jag valde polarens mobilnr som mottagare (han har inte en iphone f ö). Mitt utgående meddelande verkade fara iväg men ligger inte kvar i Meddelanden och jag har inte fått något svar.

Är det här en sån där typisk "kommer sen" historia för oss i Sverige? Jag har båda prylarna på samma Wifi och inloggade på samma AppleID. Det var tydligen grundkravet. Telia är mobiloperatör.

Någon som vet mer om det här?

Funktionen kräver en enhet i närheten med iOS 8 som det skickas via. Har du en sådan?
Om det nu ens är aktiverat i Yosemite / iOS 8 som utvecklare har tillgång till just nu.

  • Medlem
  • 2014-07-24 23:58

Helt korrekt som keptang säger så kräver det iOS 8 på telefonen. Men har du och din polare iMessage aktiverat så ska ju meddelandet gå iväg.

Jag hade fått för mig att det här var en nyhet i OS X.

När jag provade och valde en kompis mobilnummer så står det "Textmeddelande" i högerkanten. Om jag anger en annan polare som har en iPhone så står det "iMessage". Ingen varning alltså om att funktionen "Textmeddelande" kräver iOS 8 i min iPhone.

Det har cirkulerat en nyhet att iOS 8 ska släppas senare än OS X så då är det lite märkligt att det ser ut så här. Apple kanske gömmer funktionen i officiella releasen tills iOS 8 är släppt.

Kommer det någon publik beta på OS8 också?

Meddelanden funkar f ö utan problem vad jag kan se.

Ursprungligen av Anders T:

Kommer det någon publik beta på OS8 också?

Förmodligen inte, har aldrig skett tidigare vad jag vet.

Så här ser det ut.

Ursprungligen av Anders T:

Tänk på att det är en beta, det kan komma att ändras.

  • Medlem
  • 2014-07-25 01:37

Tanken är att Yosemite och iOS 8 ska kunna prata med varandra via bluetooth 4.0 senare. Då ska man kunna ringa/svara med datorn och skicka iMessage/sms. Men då krävs det ju att telefonen och datorn är parkopplade först. Och att båda enheterna har senaste mjukvaran. Möjlighet att installera iOS 8 utan utvecklarlicens lär dröja enda tills GM släpps av tidigare nämnda iOS, och det dröjer länge än.

Ursprungligen av Anders T:

...Det har cirkulerat en nyhet att iOS 8 ska släppas senare än OS X så då är det lite märkligt att det ser ut så här...

Var har du läst det? De rykten jag har sett säger precis tvärtom.

Se här t.ex.:
http://www.macrumors.com/2014/07/22/ios8-yose...

Minns inte var jag läste men tydligen har den 30-gradiga värmeböljan gjort sitt här. Nu ser upplägget onekligen mycket mer begripligt ut. Vi får väl leka mer med det här i sept.

Ursprungligen av Anders T:

Jag hade fått för mig att det här var en nyhet i OS X.

<klipp>

Man ska väl se det som en nyhet för OS X som kräver IOS 8 (som redan har påpekats)

Jag lekte lite när första betorna kom men gick tillbaka till IOS 7 på telefonen för att inte sabba mina Icloudgrejer totalt:)

1
Bevaka tråden