Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ryssland kräver tillgång till Apples källkod

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Frågan om förekomsten av bakdörrar i operativsystemet IOS har fått Ryssland att begära insyn i Apples källkod för att försäkra sig om att företagets enheter inte används för att spionera på landet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Örebro
  • 2014-08-01 11:56

Tror dom på det här själva liksom? ^^

Absurt. Ryssarna vet givetvis att dom aldrig någonsin kommer att få vare sig denna källkod eller någon annan källkod någonsin från ett amerikanskt (eller "väst"-europeiskt) företag...så varför går dom ut med detta? Det är ofta man inte fattar vad ryssarna håller på med och deras utspel...och så oerhört mycket som pågår i skuggan i detta land - kanske betydligt mera än i något annat land. Även utrikeskorrar som jobbat där i 10 år erkänner att dom ofta inte har en susning om varför Kreml (allt kommer därifrån även om det inte kommer därifrån gör si och så och det och det. Detta t.ex. kan vara en inrikespolitiskt grej - kanske en maktgrej mellan Apple-importörer eller dom grupper som beskyddar dessa importörer...och dom har givetvis kanaler in i Kreml och skicka skrämskott, riktiga skott och budskap via dessa kanaler. Snart är det glömt - förlikning uppnådd. Att de de facto inte har med Apples källkod och ev. spioneri är jag dock helt övertygad om :-D. En myndighet (person) går ut med detta för att det förhppningsvis ska ha en effekt på en ekonomisk eller inrikespolitisk fnurra som vi inte har en susning om vad det är och aldrig någonsin får veta vad det är. Och detta är inget arv efter kommunistepoken, det var så här i Ryssland redan på Tsarens tid. Redan familjen Nobel hade stora bekymmer med att förska förstå olika budskap och var makten Egentligen låg i den och den frågan. Det är en Kafka-labyrint.

  • Medlem
  • 2014-08-01 13:16

Om jag måste välja ett land att bli övervakad av. USA, Ryssland, Kina eller Nordkorea. Så väljer jag nog ändå USA trots allt.

1
Bevaka tråden