Hejsan, jag hade ett liknande problem.
I mitt fall verkar det ha berott på att någon kopplat sin router felaktigt på vårt fibernät och då fick TC'n för sig att hämta sin IP via den routern. Hur som helst.
Koppla upp dig med Airport-verktyget, kolla vad TC'n säger är fel. I mitt fall var det något om dubbel NAT. Jag gick då in i inställningarna och ändrade så att router slogs av och valda brygga. OBS gör detta enbart för att testa, nätet blir "öppet". Då fungerade det.
Sen höll jag på och bråka en stund med inställningarna och till slut kopplade TC'n upp sig och fick en korrekt IP-adress från min leverantör.
Vill du "börja om från början"? Ditt data på disken kommer finnas kvar.
1. Gå fram till TC'n, tryck in något spetsigt i återställningskontakten tills lampan börjar blinka gult i snabb(are) takt.
2. Starta Airportverktyget så kommer du (efter ett tag) se att knappen "Andra WiFi-enheter" får en (1) i texten, då har din TC startat upp i återställt läge.
3. Koppla upp via knappen och ställ in TC'n igen.
4. Förhoppningsvis har du nu full funktionalitet på nätverk nu.
Som sagt, datat på disken lämnas orört.
Hoppas detta var till någon hjälp.