Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda Time Machine vid datorbyte.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Ska nu sälja min iMac från 2011 p.g.a. platsbrist och på sikt köpa en MBP.
Det jag undrar är om allt följer med Time Machine när jag gör en backup till en extern disk och om det kommer bli problem med att jag kör Mavericks nu, då den nya datorn kommer att ha Yosemite.
Alltså vad händer när jag har gjort en backup i Mavericks och sedan kör in den i Yosemite? Följer allt med? Bilder, musik, Logic-filer?

Tack

//Andreas Flöisbon

Ska inte vara några problem.

  • Medlem
  • 2014-08-16 18:59
Ursprungligen av Andreas Flöisbon:

Alltså vad händer när jag har gjort en backup i Mavericks och sedan kör in den i Yosemite? Följer allt med? Bilder, musik, Logic-filer?

Gemensamt för backuper både i iOS och OS X är att man kan installera backuper från äldre system på nyare, tex en backup från OS X 10.9 kan användas på 10.10. Men man kan inte använda en backup från 10.10 och slänga in det i 10.9. Precis samma sak gäller som sagt även på iOS-enheter.

Säljer du din dator är din Time Machine backup ditt original och du har ingen backup, det är bra att tänka på eftersom hårddiskar kan gå sönder.

Jag tackar för svar!
Kommer att köra Time Machine på 2 separata externa diskar och sedan lägga in det på den nya datorn när jag väl har köpt den.

1
Bevaka tråden