Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac G5 dual 2.3 strular

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-08-27 07:32

Min g5 ppc startar som vanligt men paraplyet börjar snurra direkt.(kör pro tools hd med expansionchassie)
Är det hårdisken? Jag har klonat den, hur får jag över den på nya hårddisken (firewire)

Ursprungligen av plank2:

...Är det hårdisken?...

Det låter väl troligt. Men det kan ju vara andra saker också. Omöjligt att säga från den väldigt korta beskrivningen.

Ursprungligen av plank2:

...Jag har klonat den, hur får jag över den på nya hårddisken (firewire)

Om du redan har klonat så vet du hur man gör. Bara att göra likadant till den nya disken.

Men om du berättar lite mer om vad du gjorde när du klonade (Hur? Från vad? Till vad?) - så kan vi nog ge mer konkreta svar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-08-27 11:47

Det började med att den gick väldigt långsamt i förrgår, efter att jag inte startat den på någon vecka.
Gick inte att stänga av vanligt, men den startar upp hela tiden. Men nu låser den sig med parraply direkt
efter omstart. Jag klonade boothbar med firewire 500g extern. med programet super duper. Är det bara att botha med externa hårddisken och sedan använda super duper till den interna nya hårddisken?

Tacksam för hjälp

Ursprungligen av plank2:

...låser den sig med parraply direkt...

Paraply? Jag gissar att du menar det som brukar kallas badbollen?

Ursprungligen av plank2:

...Är det bara att botha med externa hårddisken och sedan använda super duper till den interna nya hårddisken?

Botha? Menar du boota? I så fall är svaret ja.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-08-27 13:33

direkt Badboll ja : )

1
Bevaka tråden