Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple byter batterier på Iphone 5

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Batteriet på vissa Iphone 5 är sämre än vad det borde vara, och Apple inleder ett utbytesprogram för gratis byte av batteri.

Läs hela artikeln här

Woho, min var en av de som hade rätt serienummer. Är det någon som vet om det spelar någon roll att man lämnat in telefon tidigare för byte av skärm?

Ursprungligen av Jetobz:

Woho, min var en av de som hade rätt serienummer. Är det någon som vet om det spelar någon roll att man lämnat in telefon tidigare för byte av skärm?

Står på sidan. Har man bytt batteri innan så gäller inte detta. Kolla på kvittot om de passade på att byta batteri.

Nej, batteriet har de ej bytt! Tänkte bara så det inte är något sånt där löjligt att man inte får ha lämnat in den för andra fel tidigare.

Ursprungligen av Jetobz:

Nej, batteriet har de ej bytt! Tänkte bara så det inte är något sånt där löjligt att man inte får ha lämnat in den för andra fel tidigare.

Då ska det vara lugnt.

  • Medlem
  • ?
  • 2014-08-24 20:21

?Nu blir det ett sprillans nytt batteri i 5:an ?

Vet någon om Apple fixar till Sleep-wake-knappen samtidigt? Min telefon kunde vara påverkad av båda felen. Batteriet har jag märkt, men ännu inte något strul med knappen.

Ursprungligen av morberg:

Vet någon om Apple fixar till Sleep-wake-knappen samtidigt? Min telefon kunde vara påverkad av båda felen. Batteriet har jag märkt, men ännu inte något strul med knappen.

De borde de inte göra om det nu inte går på garantin.

Edit: Står tom på sidan du länkade till:

"Note: If your iPhone 5 sleep/wake button does not show any signs of this issue and/or does not have a qualifying serial number, no action is required on your part at this time."

Ursprungligen av barbapappa_86:

De borde de inte göra om det nu inte går på garantin.

Edit: Står tom på sidan du länkade till:

Den sidan publicerades innan batteribytessidan, vilket är anledningen att jag undrar över allmän policy. Jag kan förstå att de inte vill ha in telefoner utan fel.

När jag ändå ska vara utan lur för att fixa batteriet och den har ett serienummer som indikerar att det kan vara (eller kan bli) strul med stand-by-knappen hade det varit trevligt om de kunde fixa det samtidigt med batteriet.

Jag slår en signal till en Apple-butik på fredag och kollar vad som gäller.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-03 17:52

Vad sa de?

Hur vet man när bra batterier började monteras i iphone 5? Eller gäller det hela lagret, från början tills i dag?

Ursprungligen av nittionio:

Hur vet man när bra batterier började monteras i iphone 5? Eller gäller det hela lagret, från början tills i dag?

Citat:

Apple har kommit fram till att en mycket liten andel iPhone 5-enheter plötsligt kan få kortare batteritid eller behöva laddas oftare. De påverkade iPhone 5-enheterna såldes mellan september 2012 och januari 2013 och har serienummer inom ett begränsat intervall.

https://ssl.apple.com/se/support/iphone5-batt...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-09-03 20:38

Har Applebutikerna något system för lånetelefon? Har aldrig lämnat in iPhone tidigare.

Ursprungligen av planB:

Har Applebutikerna något system för lånetelefon? Har aldrig lämnat in iPhone tidigare.

Vad jag vet så får man oftast en ny i handen.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-09-04 09:52
Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad jag vet så får man oftast en ny i handen.

En fabriksny, alltså? Som lånetelefon, och sedan får man tillbaka sitt eget exemplar sedan?

  • Medlem
  • ?
  • 2014-09-04 10:13

? På digital inn tar det prel 5 dagar om man lämnar in telefonen i en av deras icke servicebutiker. Du får ingen ny eller utbytes telefon, men du får helt kostnadsfritt ett nytt batteri monterat och äran att vara utan din iPhone några dagar om du inte har fler liggande i hemmet.

Ursprungligen av kenjon:

Vad sa de?

Jag har bokat en Genius-tid till ikväll. Återkommer efter helgen.

Edit: Återkommer nu:

Inget byte av sleep/wake även om det var "träff" på serienumret då jag inte haft några problem med den. Ingen möjlighet att byta batteri medan jag väntade. Ingen lånetelefon (de var slut). Oväntat lång väntetid i butik trots att det inte var tokmycket folk just då. Får köra dit igen och hämta min telefon i morgon efter lunch.

Senast redigerat 2014-09-05 07:15

Jahapp, då har det nya batteriet Apple satte i gett upp efter sju månader. Telefonen har startat om allt mer frekvent på senare tid och igår gick det inte att ladda batteriet trots att laddsymbolen syntes på displayen.

Ringde Apple och pratade med en vänlig kille i 30 minuter. Det gick inte på någon garanti utan jag fick lämna in den som vilket reparationsärende som helst vilket kunde kosta upp till 2.800:-.

Gick till en iPhone-reparatör på stan som satte i nytt batteri och än så länge verkar telefonen funka som den ska. Jag är inte helt nöjd med Apple just nu.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2015-04-08 20:43

Vad fick du betala?

Ursprungligen av morberg:

Jahapp, då har det nya batteriet Apple satte i gett upp efter sju månader. Telefonen har startat om allt mer frekvent på senare tid och igår gick det inte att ladda batteriet trots att laddsymbolen syntes på displayen.

Ringde Apple och pratade med en vänlig kille i 30 minuter. Det gick inte på någon garanti utan jag fick lämna in den som vilket reparationsärende som helst vilket kunde kosta upp till 2.800:-.

Gick till en iPhone-reparatör på stan som satte i nytt batteri och än så länge verkar telefonen funka som den ska. Jag är inte helt nöjd med Apple just nu.

Återkommande fel ska täckas av garanti på tre månader vad jag vet.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Återkommande fel ska täckas av garanti på tre månader vad jag vet.

Jo, det är det som är anledningen till mitt missnöje.

Jag har gärna betalt för Apples produkter (som för många här rör det sig om sexsiffriga belopp) då de ofta håller hög kvalitet och att de därför går att använda relativt länge. Att en iPhone 5 ger upp sju månader efter ett batteribyte hos Apple och 2,5 år efter inköpsdatum faller inte inom någon garantiperiod.

Problemet är att min förväntan på Apple är högre än de lagliga kraven. Jag räknar med mer från Apple än från Dell eller Samsung.

1
Bevaka tråden