Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa nya iPhone 6/iPhone 6 Plus från UK? (2014)

Tråden skapades och har fått 402 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-10 18:16
Ursprungligen av dfgh:

Hur resonerar ni som är osäkra kring om de blir iphone 6 eller iphone 6 plus?

Skriv ut denna pdf-mall och testa vad dina händer/fickor klarar av

• Medlem
  • Skåne
  • 2014-09-10 18:23
Ursprungligen av IngoX:

Skriv ut denna pdf-mall och testa vad dina händer/fickor klarar av

har redan gjort det, lol. de gjorde inget lättare dock... lutar mot en plus. men nyfiken på hur ni andra resonerar.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-10 18:54
Ursprungligen av dfgh:

har redan gjort det, lol. de gjorde inget lättare dock... lutar mot en plus. men nyfiken på hur ni andra resonerar.

Jag tycker iPhone 6+ är alldeles för stor. Jag bär min telefon mycket i bröstfickan på jobbet och det skulle vara omöjligt.
Visst lockar den bättre kameran men jag har nyss köpt en grym kompakt kamera så jag få använda den mer.
Tycker att iPhone 5/5S har den optimala storleken för mina händer så iPhone 6 är stor den med.

• Medlem
  • Skåne
  • 2014-09-10 19:55
Ursprungligen av lappen71:

Jag tycker iPhone 6+ är alldeles för stor. Jag bär min telefon mycket i bröstfickan på jobbet och det skulle vara omöjligt.
Visst lockar den bättre kameran men jag har nyss köpt en grym kompakt kamera så jag få använda den mer.
Tycker att iPhone 5/5S har den optimala storleken för mina händer så iPhone 6 är stor den med.

Jag tycker också den är stor, men tänker att jag faktiskt inte använder min ipad så himla mycket, oftast om jag ska kolla någon serie/film i typ sängen eller ha på någon sändning i köket när man grejar. Och att plusen i så fall kanske ersätter ipad öht för mig. Sen är de lockande med kameran också, fotar och filmar mycket och vill ha the latest and greatest. har också köpt vass kompaktkamera (sony rx100mk3) i sommar som är grym men känner snarare att de kompletterar iphone kameran än ersätter. hoppas de blir lättare att sätta upp wifi till kameran med nfc... sen kan jag vända på alla argumenten och känna hur mobiliteten försvinner med storleken också.

Jag är sugen, för min del så skulle jag kunna vänta med att köap den tills den 26:e, problemet med detär att det enbart innebär att man måste vänta ytterligare 3-6 veckor på att få den eftersom Sverige värderas lågt när det gäller antalet enheter. Att åka till Äpplebutiken i Täby och campa lockar mig inte men det känns nästan värre att behöva sitta och stirra på en orderbekräftelse som aldrig förändras.

Ursprungligen av dfgh:

Tror att det är bättre att gå in i en butik och klämma på telefoner i rätt storlek. Samsung Note eller den där gigantiska Nokian borde ge en känsla för 6 plus. Sedan så finns det ett antal telefoner kring 4.7 strecket.

Jag har känt på sonens Nexus (LG) och även om den är stor så går den att hantera. Jag tror att den är strax under 5".

Det blir en 6 för mig. Skillnaden i kamera (optiska bildstabiliseringen) är inte tillräckligt för att påverka mig. Då kan jag lika gärna använda min Canon 60D

Tänk också på att det inte bara är storleken, 6 plus blir tyngre medan 6 väger ungefär som 5c. Skillanden i vikt mellan 6 och 5s tror jag inte att jag kommer att märka.

Vad tror ni är bästa sättet att ha telefonen så tidigt som möjligt i handen? Att lägga en beställning via Borderlinx eller köa ute i Täby? Nån som har beställt via UK tidigare, hur lång tid brukar det ta innan dom kommer om man lägger beställning precis när dom öppna?

Ursprungligen av the_karate_kid:

Vad tror ni är bästa sättet att ha telefonen så tidigt som möjligt i handen? Att lägga en beställning via Borderlinx eller köa ute i Täby? Nån som har beställt via UK tidigare, hur lång tid brukar det ta innan dom kommer om man lägger beställning precis när dom öppna?

Räkna med 2-3 dagar extra för Borderlinx efter det att Apple har levererat till dem. Du kommer nog inte vara ensam att försöka lägga en pre-order när de öppnar så bara det kan troligen ta någon timme eller så

Ursprungligen av BlackSmp:

Räkna med 2-3 dagar extra för Borderlinx efter det att Apple har levererat till dem. Du kommer nog inte vara ensam att försöka lägga en pre-order när de öppnar så bara det kan troligen ta någon timme eller så

Vilken tid på dygnet i Sverige är det dax att lägga den i uk?

Ursprungligen av Olsson71:

Vilken tid på dygnet i Sverige är det dax att lägga den i uk?

01:00

Får min den 21/9 beställd i Sverige
Gjorde likadant med 5S:en därav att jag värderar min kontakt högt. Får betala lite extra men det är fan värt.
Funderar på ta 2-3 extra så kan man sälja dessa på söndagen med lite påslag

01:00

Den går att beställa via applestore uk kl 09:00 svensk tid imorgon.

Ursprungligen av everlast:

Källa?

På Apple UKs hemsida anges inget klockslag för den 12:e, så vitt jag kan se. Så det borde betyda att det startar vid midnatt lokal tid - så som det har varit tidigare år.

Klockslaget som anges gäller försäljningen i butik den 19:e.

"Pre-order from 12 September.
Or visit an Apple Retail Store from 08:00 am on 19 September."

Senast redigerat 2014-09-11 14:26
Ursprungligen av everlast:

Inga problem, vänta till kl 9.00 och se var du hamnar i kön...

Inga problem, vänta till kl 9.00 och se var du hamnar i kön...

iPhone 6 and iPhone 6 Plus for pre-order from 8:01am on Friday, 12 September

Detta är när dom brittiska telefonbolagen börjar sin pre-order, borde vara samma tid på applestore uk 8:01am (uk time)

Det enda i den tråden som berör UK är det här inlägget:
"I just spoke with someone from Apple in the UK and they have said they don't know what time pre orders will start."

Alla de andra inläggen handlar om USA, och man debatterar huruvida starten på östkusten blir midnatt eller 03.00.

Så jag ser inte sambandet mellan den länken och din teori om att det startar kl 8 lokal tid i UK.

Senast redigerat 2014-09-11 16:37
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det enda i den tråden som berör UK är det här inlägget:
"I just spoke with someone from Apple in the UK and they have said they don't know what time pre orders will start."

Alla de andra inläggen handlar om USA, och man debatterar huruvida starten på östkusten blir midnatt eller 03.00.

Exakt.

Och i USA som omspänner flera tidzoner så är det där ganska viktigt att ha koll på om man vill vara först.

Citat:

"Hi! My name is Jay, and I'm a part of Apple's Canada Online Store. I hear you. I certainly apologize for the inconvenience. Apple has not released a time, but it could be anytime after Midnight PST. I would recommend starting to check after then. Thank you for your patience."

Men som jag skrev: Vänta till kl 9 svensk tid och se var du hamnar...

Exakt.

Och i USA som omspänner flera tidzoner så är det där ganska viktigt att ha koll på om man vill vara först.

Men som jag skrev: Vänta till kl 9 svensk tid och se var du hamnar...

Hade förhandsbokningen startat 00:00 lokal tid i alla länder skulle den ju startat i Australien nu, vilket den inte gjort.
Dvs. 08:00 UK-tid gäller det!

Tyskland har inte startat 00.00 heller, vilket troligtvis innebär morgonen 09.00

Jo, jag hade fel - vilket inte ändrar det faktum att om jag hade varit intresserad så hade jag inte tagit chansen att vänta till kl 9 utan ändå tittat efter kl 1.00. Jag har fortfarande inte sett en enda officiell angivelse till när det börjar.

Dessutom så verkar inte förbokningen ha startat i Australien heller trots att klockan borde vara omkring kl 13 där

Nu kl 600 är Apple store över hela
Världen stängda. Även i Australien så det kan kanske hända något snart.

Troligen så öppnar de beställningarna worldwide samtidigt. Dvs midnatt Kalifornientid

• Medlem
  • Vännäs
  • 2014-09-12 09:11

Snart lossnar nog min F5 knapp

Ursprungligen av Krullka:

Snart lossnar nog min F5 knapp

Det verkar lite... ostadigt... Jag lekte och kom in på UK med leveranser den 19/9 men fem minuter senare så var affären stängd och nu är den öppen igen...

(Jag ska inte beställa - jag bara leker lite)

• Medlem
  • Vännäs
  • 2014-09-12 09:38

Sidan är uppe
Jag har beställt nu

Oerhört instabil sajt.
Nollställde Safari så fungerade det. Leverans 19/9. Gäller bara att bestämma sig om man ska ta den från UK eller köpa en direkt i Sverige.

• Medlem
  • Riga
  • 2014-09-12 09:40

Har beställt en iPhone 6 plus 64Gb Space gray!

Så, nu lyckades jag få in en order på en 4.7" 64GB Space Grey. Hoppas jag skrev in adressen rätt nu bara och Apple inte stoppar ordern.

Beställde iPhone 6 silver! Hoppas Apple inte avbokar nu leveranser till borderlinx! Nu tillbaka till arbete

När brukar Apple stoppa blinxbeställningar om det görs, kan det vara när som helst under veckan eller brukar det flaggas så fort ordern läggs?

Bevaka tråden