Mest besviken på att det inte var något speciellt nytt med den. Hade en iPhone 5 innan och att byta från den till en iPhone 6 hade gett mig Touch ID som jag saknat. Resten av nyheterna var inget som ger mig något mervärde och inget som jag är villig att betala över 6000kr för. Visst mobilbetalningarna ser ut att kunna bli riktigt bra men vill se att det kommer till Sverige först.
Tog detta tillfälle i akt och slog till på en Nexus 5 istället. Dels för att klämma och känna på android och se vad som har hänt sen sist och även känna på hur det är med en större telefon först innan jag kastar iväg massa pengar. Rent spontant måste jag väl säga att en större skärm visserligen är väldigt trevligt men det gör ändå telefonen aningen mer svårhanterlig.
Ska utvärdera och fundera ett tag nu och se vad det blir sen. Mjöligt att IOS 8 väcker nytt liv i min 5:a och att det kan göra ett köp av iPhone 6 mer aktuellt. Även om jag känner att android har kommit långt sen senast känner jag ändå att Nexusen faller lite utanför resten av ekosystemet av Apple prylar. Kommer införskaffa Qi laddare och en chromecast för att se hur det fungerar iaf.
Måste ju testa andra sidan innan man avfärdar dem helt