Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej, man kan ju numer prata in sms i iPhone (i alla fall iOS8) och det man säger blir text, man trycker bara på knappen som är inringad i bilden (Siri måste vara aktiverat i settings).
Är det någon som vet vilka kommandon som finns förutom punkt, komma, smiley?
Undrar främst om det finns något kommando för att skicka tex.
Hej, man kan ju numer prata in sms i iPhone (i alla fall iOS8) och det man säger blir text, man trycker bara på knappen som är inringad i bilden (Siri måste vara aktiverat i settings).
Är det någon som vet vilka kommandon som finns förutom punkt, komma, smiley?
Undrar främst om det finns något kommando för att skicka tex. https://db.tt/2BZ7hpGE
Diktering på engelska har väl funnits även innan IOS 8? Jag har det iallafall på min 7'a. Eller missförstår jag nåt? Är det faktiskt diktering på svenska du menar? Din skärmdump visar ju engelska.
Diktering på engelska har väl funnits även innan IOS 8? Jag har det iallafall på min 7'a. Eller missförstår jag nåt? Är det faktiskt diktering på svenska du menar? Din skärmdump visar ju engelska.
Detta är dikterat. Från min iPad. Är det ett svar på frågan?:-)
När det gäller skiljetecken så gå på de "naturliga" (punkt, högerparentes, vänsterparentes osv) - fast , är knepigt eftersom komma är ett ord och kommatecken inte heller fungerar.
Detta är dikterat. Från min iPad. Är det ett svar på frågan?:-)
När det gäller skiljetecken så gå på de "naturliga" (punkt, högerparentes, vänsterparentes osv) - fast , är knepigt eftersom komma är ett ord och kommatecken inte heller fungerar.
Jag testade detta, och ordet "komma" gav ett kommatecken. Frasen "Vi ska se när vi kan komma." respektive "Vi ska se, när vi kan." ger helt olika tolkningar av ordet "komma" när jag dikterar. Det är mycket intressant.
Jag testade detta, och ordet "komma" gav ett kommatecken. Frasen "Vi ska se när vi kan komma." respektive "Vi ska se, när vi kan." ger helt olika tolkningar av ordet "komma" när jag dikterar. Det är mycket intressant.
Använder diktering på Apple Watch. Min fundering är - kan man på något sätt rätta texten? Finns det något man kan säga för att ångra sista delen av en diktering t.ex? Ibland blir visa ord fel och det är tråkigt att behöva börja om från början.
På supportdokumentet https://support.apple.com/sv-se/HT203084 finns dikteringskommandon för Mac OS X. Jag prövade igenom dem på min Watch (vilket borde ge samma resultat som för iOS) och fann att följande funkade:
På supportdokumentet https://support.apple.com/sv-se/HT203084 finns dikteringskommandon för Mac OS X. Jag prövade igenom dem på min Watch (vilket borde ge samma resultat som för iOS) och fann att följande funkade:
...
Tack för den listan!
Kan dikteringen på apple watch radera text som blivit fel? Har testat med "radera", "sudda" ta bort" men det blir bara i textform det med... Det är ju inte alltid det blir som man tänkt när Siri skriver...
/Maria