Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Youtube i Safari har fått helknäpp layout

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag ser på Youtube i mitt Safari 7.0.6 får jag in tipsrutorna i filmrutan (se skärmdump). Det gör att jag inte kommer åt knapparna för tumme upp och ner eller för att lägga till filmklipp i lista.
Jag har inget flash installerat, utan använder bara flash i Chrome.

Problemet började för någon vecka sedan, och nu måste jag använda Chrome för att se på Youtube.

Kör en 17" MacBook Pro från sent 2011, OS X 10.9.4 och har 8 GB i ram.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-16 15:40

Har liknande skumma fel, ibland går det att lösa med att zooma ut och in på sidan.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-16 15:43
Ursprungligen av Björn Malmehed:

När jag ser på Youtube i mitt Safari 7.0.6 får jag in tipsrutorna i filmrutan (se skärmdump). Det gör att jag inte kommer åt knapparna för tumme upp och ner eller för att lägga till filmklipp i lista.
Jag har inget flash installerat, utan använder bara flash i Chrome.

Problemet började för någon vecka sedan, och nu måste jag använda Chrome för att se på Youtube.

Kör en 17" MacBook Pro från sent 2011, OS X 10.9.4 och har 8 GB i ram.

Ditt uppspelningsfönster ser annorlunda ut, till exempel så är tidslinjen blå istället för röd. Har du installerat något nytt safaritillägg? Kolla under Safaris Inställningar > Tillägg och testa att avaktivera misstänkta kandidater.

Skärmbilden nedan är också tagen med Safari 7.0.4 på OSX 10.9.4. Jag har i och för sig Flash installerat, men har det tillfälligt blockerat i Safari för alla webbplatser. På Youtube inställt att html5-versionen spelas upp: https://www.youtube.com/html5

Ursprungligen av IngoX:

Ditt uppspelningsfönster ser annorlunda ut, till exempel så är tidslinjen blå istället för röd. Har du installerat något nytt safaritillägg? Kolla under Safaris Inställningar > Tillägg och testa att avaktivera misstänkta kandidater.

Skärmbilden nedan är också tagen med Safari 7.0.4 på OSX 10.9.4. Jag har i och för sig Flash installerat, men har det tillfälligt blockerat i Safari för alla webbplatser. På Youtube inställt att html5-versionen spelas upp: https://www.youtube.com/html5

Tack för tipset! Det var Alientube-tillägget som spökade. Nu funkar allt som det skall.

1
Bevaka tråden