Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro 15" 2007 - Installation av OS från USB - Tom Hårddisk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-20 13:30

Hej allihopa!

Har lite bekymmer att installera OS (Mavericks) som jag har bootbart på ett USB - minne på en Macbook Pro 15" 2007 som har en helt nyligt formaterat hårddisk.

När jag trycker på alt knappen vid uppstart med usb´n i visar sig bara muspekaren men inga val som jag kan trycka på. Endast grå skärm med en svart muspekare. Samma sak om jag trycker på c knappen vid uppstart. Trycker jag på ingenting visar sig mappen med frågetecken.

Några tips vore högst uppskattade.

Tack på förhand!

Är du säker på att USB-minnet är rätt formaterat, så att det verkligen är bootbart?

Har du gjort såhär när du gjort minnet bootbart?

Ursprungligen av suddgummi:

Har du gjort såhär när du gjort minnet bootbart?

Eller så använder man det här programmet för att "bygga" sitt bootbara USB-minne: DiskMaker X

• Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-23 09:58
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Är du säker på att USB-minnet är rätt formaterat, så att det verkligen är bootbart?

Ni hade rätt där faktiskt. Det var något fel med mitt USB minne.. Märkligt, då jag veckan innan installerade mavericks på en annan mac utan problem, med samma minne. Kände mig därför säker att de skulle fungera igen. Det gjorde det inte.

Införskaffade ett nytt usb minne och gjorde en ny skivverktyg boot. Funkade direkt.

Tack för info.

1
Bevaka tråden