Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många använder InDesign 1.5? (Eller äldre)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-07-08 14:14

Vi ska på jobbets hemsida erbjuda mallar för trycksaker till QuarkXpress och InDesign.
Vad gäller QuarkXpress är det ju långt ifrån ovanligt att folk fortfarande harvar i 3.3, så där måste man ju erbjuda mallar som funkar med det.
Men hur är det i InDesign?
Räcker det att man lägger upp mallar för 2.0, eller är det så pass många som använder 1.5 fortfarande att man bör erbjuda mallar för det?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-07-08 14:24

Skillnaden mellan 1.5 och 2.0 är väl inte så hiskeligt stor. Sen brukar det väl inte vara några större problem att öppna äldre dokument i nya programversioner, så jag tycker nog att du kan lägga ut mallar i 1.5.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-07-08 14:43

Det jobbiga är ju att det bara går att spara i 2.0-format från InDesign 2.
Men men, jag får väl slänga in 1.5 och fixa det därifrån antar jag.

Äsch, jag tycker du kan köra 2.0. Det är egentligen första riktigt kraftfulla versionen av InDesign, så proffsesionella användare lär nog köra antigen InDesign 2.0 eller så kör de Xpress istället.

När jag köpte InDesign 1,5 så fick jag en 2.0 när det kom. Var det bara vissa som fick det trevliga erbjudandet?

Släng ut en mall för 1,5 också så slipper du tjuriga samtal.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-07-09 14:26

...och där åkte jag på problem.
I InDesign 2 går det inte att spara dokument i InDesign 1.5-format.
Provade att installera 1.5 också, men det går likförbannat bara att spara för InDesign 2.0.2 där, antar att det är för att jag har 2:an installerad.
Så vad göra nu?

tja, jag har ju sagt mitt...

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-07-09 15:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leander Lindahl
tja, jag har ju sagt mitt...

Förvisso håller jag med en del, vi får inte in så många jobb i InDesign, och skulle det vara nån som har en äldre version så kan man ju faktiskt konvertera Quark-mallen.
Så det får bli såhär så får man se om nån klagar.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-09 16:12

Jag tycker du kan strunta helt och hållet i ID 1.5.
Det är knappast någon som sitter med den versionen idag så rikta dig lugnt på ID 2.
2.0.2 är det senaste.

kör med 2.0 och så får du se om det är ngn som protesterar...

Jag har 1.5 - men det beror bara på att jag hittade det på en loppis. 1.0 och 1.5 oöppnat för bara 200:-, regga hos Adobe gick finfint.

Så räkna inte mig. Skulle gärna köpa en billig 2.0 - men detta täcker ju de grundläggande behoven.

1
Bevaka tråden