- +Pine+
- Medlem ●
När man går in på apples förbokningssida, så besannas ju mina farhågor.
De enda som är tillgängliga är 16GB samt 64GB guld. Alla andra modeller är "ej tillgängliga"
Telia är roliga också. Hade preliminär leverans den 3/11, på två dagar har det nu blivit 5/11 :/
Känns som om väldigt måååånga har beställt just en iP 6+ 64GB Space grey.
När man går in på apples förbokningssida, så besannas ju mina farhågor.
De enda som är tillgängliga är 16GB samt 64GB guld. Alla andra modeller är "ej tillgängliga"
Telia är roliga också. Hade preliminär leverans den 3/11, på två dagar har det nu blivit 5/11 :/
Känns som om väldigt måååånga har beställt just en iP 6+ 64GB Space grey.
Såg att 3 nu satt leverans för de första lurarna till vecka 39-40 istället för 39... Det kunde man ana!
Kan ju betyda att deras "kölista" är lång och enbart de som beställde mellan ex 00-03 får telefonerna skickade på torsdag dvs att de får se på fredag. Medans resten får dem mellan mån-fre nästa vecka..?
Kan ju betyda att deras "kölista" är lång och enbart de som beställde mellan ex 00-03 får telefonerna skickade på torsdag dvs att de får se på fredag. Medans resten får dem mellan mån-fre nästa vecka..?
Du kan ha så rätt... Jag är bara i förväg negativ så blir det enklare:)
Najs! Nu har jag bokat en rymdgrå 6+ 64GB. Jag är fortfarande osäker på storleken, så man kanske skulle boka en 6:a också så man kan klämma och känna i samband med upphämtning och bestämma sig då. Men det känns lite fusk.
Lyckades fixa en 6+ 64GB Guld, upphämtning kl 8-9, fruuuuuktansvärt skönt att slippa ångesten att sitta och köa i 7-8 timmar!!
Gällande osäkerhet kring 6+ eller 6 så har man ju vad jag förstår 14 dagars öppet köp från Apple Store - Man får öppna och använda telefonen men ändå returnera/byta den då inom 14 dagar om jag inte läst fel?
Så jag känner mig trygg att kunna öppna och testa 6+ i lugn och ro och i värsta fall byta till en 6 om det inte rullar.
Gällande osäkerhet kring 6+ eller 6 så har man ju vad jag förstår 14 dagars öppet köp från Apple Store - Man får öppna och använda telefonen men ändå returnera/byta den då inom 14 dagar om jag inte läst fel?
Så jag känner mig trygg att kunna öppna och testa 6+ i lugn och ro och i värsta fall byta till en 6 om det inte rullar.
Stämmer bra, jag lämnade själv tillbaka en iPad Air efter att ha använt den i en vecka och konstaterat att den var för stor för mina behov. Inga problem.
Stämmer bra, jag lämnade själv tillbaka en iPad Air efter att ha använt den i en vecka och konstaterat att den var för stor för mina behov. Inga problem.
Topp - Grymt bra service måste jag säga! Du körde den som "vanligt" och tog bort plast och alles?
Topp - Grymt bra service måste jag säga! Du körde den som "vanligt" och tog bort plast och alles?
Japp. Det enda jag inte bröt plasten på var Lightningkabeln eftersom jag redan hade flera. När jag returnerade kollade Applekillen bara att allt fanns med i lådan.
Hämtar en 6:a på fredag
men vad fan skall dom med mina bankkontouppgifter till, Är det frågan om en dålig översättning ?
Och vad fasen menar de med:
Du måste ha två olika giltiga
ID-handlingar där för- och
efternamn stämmer överens.
??
Edit: Ganska klart vad de menar kanske, så frågan är väl snarare: Varför skulle man behöva två ID-handlingar?
Och vad fasen menar de med:
??
Edit: Ganska klart vad de menar kanske, så frågan är väl snarare: Varför skulle man behöva två ID-handlingar?
Tolkade det som att man behövde ett papper med sitt personnummer på ?
jag har iaf leg och körkort, så det skall väl vara safe
Tolkade det som att man behövde ett papper med sitt personnummer på ?
jag har iaf leg och körkort, så det skall väl vara safe
Förstår bara inte poängen. En ID-handling ska ju kunna stå för sig själv. Dessutom betalas inte telefonen förrän jag hämtar upp den, så varför ska jag behöva legitimera mig öht?
Jag har för övrigt bara en enda ID-handling, så jag hoppas de inte börjar bråka...
Förstår bara inte poängen. En ID-handling ska ju kunna stå för sig själv. Dessutom betalas inte telefonen förrän jag hämtar upp den, så varför ska jag behöva legitimera mig öht?
Jag har för övrigt bara en enda ID-handling, så jag hoppas de inte börjar bråka...
Det behövs om du skall aktivera telefonen i butiken
Detta kanske hjälper dig lite på traven? =/
Vet du om det gäller även om man köper en iPhone med abonnemang?
Jag bokade en iPhone 6 16Gb (guld) hos Telia morgonen efter nattens lansering. Det fanns några kvar på morgonkvisten. Återstår dock att se om jag verkligen fullföljer köpet eller inte.
Råkar du bo i Sundsvall och inte har lyckats boka en telefon inför 26 september så kan det vara värt att höra av sig. Kan absolut tänka mig att lösa ut telefonen mot att någon betalar kostnaden. Behöver inte släppa platsen.
Tack. Att jag i så fall inte kan ångra abonnemanget spelar ingen roll. Funderar på om jag ska köpa en iPhone6 eller iPhone6+, och tänkte bara kolla om det är möjligt att lämna tillbaka denna och byta till den andra om storleken inte passar. I vilket fall som helst ska jag ha samma abonnemang.
Tack. Att jag i så fall inte kan ångra abonnemanget spelar ingen roll. Funderar på om jag ska köpa en iPhone6 eller iPhone6+, och tänkte bara kolla om det är möjligt att lämna tillbaka denna och byta till den andra om storleken inte passar. I vilket fall som helst ska jag ha samma abonnemang.
Tänk också på det jag länkade till i inlägg #81.
Jag har haft en 5.5" telefon (billigt kinamärke) i framfickan på mina byxor utan problem. Om det är så att en ip6+ ej klarar av detta utan att böja sig så är det illa. Återstår att se då, om den blir böjd vid normalt användande (framfickan i jeansen) så står nog apple för ersättningen, jag menar det är ju knappast vårdslöst handhavande att bära sin telefon i fickan speciellt då Steve Jobs gjorde så vid presentationen av ip4 eller ip4s.