Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iphone 6 på apple.se i natt

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Någon som vet när det är dags att hänga på låset för att beställa en telefon på webben? När släpptes dom förra gången?

/Johan

00:01?

Ursprungligen av barbapappa_86:

00:01?

Jo man hoppas ju det, men lät som en gissning?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-25 14:16

Förra året hängde jag på låset på natten, minns dock inte om det var 00:00 eller 01:00 det öppnade. Men senare samma år började iPad Mini säljas 9:00, så man vet ju aldrig...

  • Medlem
  • /dev/null
  • 2014-09-25 15:50

Har en fråga som inte är helt relaterad, men jag frågar ändå här: Är det möjligt att beställa en iPhone 6 Plus, öppna den och testa, och om jag tycker att den blir för stor kontakta Apple inom 14 dagar för att returnera den?

Jag har läst igenom följande sida: http://store.apple.com/se/help/returns_refund och som jag tolkar det så är det inga problem. Men det vore bra att veta säkert.

Fjärrdistansköplagen eller vad den nu heter ger dig sådana möjligheter - så det ska var möjligt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-25 16:57
Ursprungligen av BlackSmp:

Fjärrdistansköplagen eller vad den nu heter ger dig sådana möjligheter - så det ska var möjligt.

Inte bara pga den utan även de fördelar man har om man köper direkt från en Apple Store.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-25 22:15

store.apple.com/se är nere nu i alla fall

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-09-25 23:24

Klockan 01:00 brukar det vara!
Använd Check4Change exempelvis i Firefox alt något liknande i Chrome.

Har varit 01 senaste åren!
I know!

Edit:
Givetvis kan dom ha andra rutiner iår!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-09-26 01:06

Som jag skrev nyss öppnade apple.se för köp utav iphonen.
Klockan 01:04 närmare bestämt.

5-7 dagars leveranstid är det just nu.

Levereras 1
Färdig att skickas: 5-7 arbetsdagar
Levereras: 10 Okt, 2014 - 14 Okt, 2014 med Expressfrakt
2st iPhone 6 64 GB – rymdgrå olåst

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-26 01:06

Då var den bokad, lev 8-10 oktober. iPhone6 guld 64GB
Hur gör man för att avboka om man hittar en tidigare?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-09-26 01:10
Ursprungligen av kenjon:

Då var den bokad, lev 8-10 oktober. iPhone6 guld 64GB
Hur gör man för att avboka om man hittar en tidigare?

Du kan göra det direkt i webbshoppen om du loggar in på ditt konto och väljer din nyligen lagda order.
Det gäller ju dock att dom inte hunnit börja processa den ännu.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-26 01:12
Ursprungligen av kenjon:

Då var den bokad, lev 8-10 oktober. iPhone6 guld 64GB
Hur gör man för att avboka om man hittar en tidigare?

Gå in på dina beställningar.

Just nu går det inte att avbeställa dock, men har du tur kan det gå senare.

Annars är det nog bara att använda ångerrätten.

Man kan avboka när som helst.

Skulle du få tag i en direkt i butik kan du bara höra av dig till Apple (ring till Applestore). Om det då är så att din förbeställda telefon redan är skickad, så kan du ordna så att en kurir kommer och hämtar upp den obrutna förpackningen hos dig, utan extra kostnad för din del.

Så fungerade det i alla fall för mig i en liknande situation.

Jag beställde en Plus klockan 4 inatt, leveranstid 5-7 buisness dagar.

Ursprungligen av BlackSmp:

Fjärrdistansköplagen eller vad den nu heter ger dig sådana möjligheter - så det ska var möjligt.

Sant, men man bör dock vara medveten om att om man har brutit förpackningen och använt en vara så har säljaren rätt att kräva ersättning för den värdeminskning som uppstått, om man väljer att häva köpet.

Ursprungligen av HåkanE:

Sant, men man bör dock vara medveten om att om man har brutit förpackningen och använt en vara så har säljaren rätt att kräva ersättning för den värdeminskning som uppstått, om man väljer att häva köpet.

Du har rätt att prova varan på rimligt sätt så att förpackningen är bruten ska inte räcka för att hävda en värdeminskning

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-09-26 09:12

Här är några som inte kan beställa den ännu. Inga problem om man har dollar.
CNN

Ursprungligen av BlackSmp:

Du har rätt att prova varan på rimligt sätt så att förpackningen är bruten ska inte räcka för att hävda en värdeminskning

Det håller jag med om. Men givetvis måste man vara rädd om grejorna man vill prova på.

Från Konsumentverket:

Citat:

För att ta ställning till om du vill ha en vara måste du kunna undersöka den. Men om du ska kunna lämna tillbaka något måste den vara i så kallat väsentligen oförändrat skick. Om du har använt en vara eller hanterat den på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den kan säljaren kräva ersättning för varans värdeminskning.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-26 17:14

Beställde en 6:a 64GB guld 05.45 i morse, ska avboka en grå från Telia.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-26 17:48

Ang bruten förpackning och liknande:

Frågade på Apple Store i täby idag hur det funkar om man vill lämna tillbaka en vara. Det skulle inte vara några som helst problem att öppna förpackningen och prova. Varan går att lämna tillbaka inom 14 dagar såvida man, citat, "inte kört den i gräsklipparen".

  • Medlem
  • /dev/null
  • 2014-09-26 18:08
Ursprungligen av ninor:

Ang bruten förpackning och liknande:

Frågade på Apple Store i täby idag hur det funkar om man vill lämna tillbaka en vara. Det skulle inte vara några som helst problem att öppna förpackningen och prova. Varan går att lämna tillbaka inom 14 dagar såvida man, citat, "inte kört den i gräsklipparen".

Fick även jag ett liknande svar via mejl från Apple:

Citat:

Hej x,

Tack för ditt mail. Jag beklagar det sena svaret.

Du kan returnera en produkt inom 14 dagar räknat från den dagen leveransen har skett, även om du har öpnnat och prövat den.

Om du skulle vilja returnera den så behöver du packa ner Iphonen och alla tillbehör i orginal lådan eller alternativ förpackning om du inte skulle ha den kvar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-26 22:33

Jag beställde från både Telia och AppleStore. Telia packar min idag (borde komma på tis-ons) medan AppleStore har näst-nästa vecka som leveranstid.

Ursprungligen av ToJa92:

Har en fråga som inte är helt relaterad, men jag frågar ändå här: Är det möjligt att beställa en iPhone 6 Plus, öppna den och testa, och om jag tycker att den blir för stor kontakta Apple inom 14 dagar för att returnera den?

Jag har läst igenom följande sida: http://store.apple.com/se/help/returns_refund och som jag tolkar det så är det inga problem. Men det vore bra att veta säkert.

tråden: tl;tr

Dom skriver ju såhär, "förutsatt att förpackningen inte har öppnats", så tror det kan bli svårt. Vet inte exakt vad konsumenträtten säger för enligt den har du 14 dagars ångerrätt via distanshandel. Man har enligt den rätt att undersöka varan men finns även en hel del undantag där som jag inte har koll på.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-27 10:59
Ursprungligen av Alexander Ross:

tråden: tl;tr

Dom skriver ju såhär, "förutsatt att förpackningen inte har öppnats", så tror det kan bli svårt. Vet inte exakt vad konsumenträtten säger för enligt den har du 14 dagars ångerrätt via distanshandel. Man har enligt den rätt att undersöka varan men finns även en hel del undantag där som jag inte har koll på.

Läser du svaren innan så ser du att frågan är besvarad. Det är inga som helst problem att öppna förpackningen och prova varan för att sedan returnera inom 14 dagar. Frågade själv inne på Apple store igår.

1
Bevaka tråden