Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Någon som vet hur kön till Telia i Stockholm ser ut? Vet inte om jag orkar hämta ut den ikväll eller inte.

Jag, sambon och en vän beställde samtidigt på Telenors hemsida vid 00:10-00:20 den 19:e..

Pratade med en kvinna idag på Telenors kundtjänst, då vi var lite fundersamma på om dom kunde se väntat lev. datum eller så..
Hon nämnde att dom på Telenor har haft mest tryck på dom Rymdgrå modellerna, och att jag kommer nog att kunna hämta ut min 6+64Gb Rymdgrå i nästa vecka..

Både polaren (6+ 64Gb Silver) och Sambon (6+ 64Gb Guld) har senare under dagen fått Telenors mail om att telefonen skall vara skickad..

Min space grey 64gb är skickad nu. (6plus) Telenor

Jag beställde min iPhone 6 plus från Telia den 19/9 och har haft levdatum 3/10 fram till nu när det ändrats till levdatum 26/9.

  • Medlem
  • Götene
  • 2014-09-25 22:21

Fick detta av telia på sms: Din varuorder 23xxxxxxx plockas från lagret och inom kort kommer ett sms till dig med ditt kollinummer. Hälsningar Telia

Men har inte fått något kollinummer än... Tur att jag jobbar på Postombudet här, så kan leta genom postvagnarna fort imorrn på lunchen

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-25 22:30
Ursprungligen av Zitram:

Fick detta av telia på sms: Din varuorder 23xxxxxxx plockas från lagret och inom kort kommer ett sms till dig med ditt kollinummer. Hälsningar Telia

Men har inte fått något kollinummer än... Tur att jag jobbar på Postombudet här, så kan leta genom postvagnarna fort imorrn på lunchen

Haha! Samma här, kommer stå där och vänta som ett litet barn väntar på tomten!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2014-09-25 22:36
Ursprungligen av Zitram:

Fick detta av telia på sms: Din varuorder 23xxxxxxx plockas från lagret och inom kort kommer ett sms till dig med ditt kollinummer. Hälsningar Telia

Men har inte fått något kollinummer än... Tur att jag jobbar på Postombudet här, så kan leta genom postvagnarna fort imorrn på lunchen

Ursprungligen av namgniw:

Haha! Samma här, kommer stå där och vänta som ett litet barn väntar på tomten!

Ni två som har koll på posten, hur stora är chanserna att man får ut ett paket hos sitt postombud om man inte har avi eller kollinummer? Tydligen så håller comviq hårt på kollinummret och hänvisar att man ska vänta på postavin vilket inte säkert kommer fram samma dag som paketet.

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-25 22:40
Ursprungligen av Isolis:

Ni två som har koll på posten, hur stora är chanserna att man får ut ett paket hos sitt postombud om man inte har avi eller kollinummer? Tydligen så håller comviq hårt på kollinummret och hänvisar att man ska vänta på postavin vilket inte säkert kommer fram samma dag som paketet.

Avi:n behövs inte, men du måste tyvärr ha kolli-id eller i alla fall de fyra sista siffrorna i det

Edit: Beror även lite på hur snälla de är på stället och hur mycket de har att göra. Men de kan leta upp paketet åt dig bland hyllorna om du vet vart det kommer från och har leg

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2014-09-25 22:42
Ursprungligen av namgniw:

Avi:n behövs inte, men du måste tyvärr ha kolli-id eller i alla fall de fyra sista siffrorna i det

Okej, det var som jag befarade :(. Får trycka på comviqs kundtjänst imorgon och se om de kan göra ett undantag och ge mig de fyra sista siffrorna

Tack så mycket för infon

Ursprungligen av the_karate_kid:

Någon som vet hur kön till Telia i Stockholm ser ut? Vet inte om jag orkar hämta ut den ikväll eller inte.

Telia brukar lägga upp bilder on line på sitt forum. Har du kollat där ?

  • Medlem
  • Götene
  • 2014-09-25 22:44
Ursprungligen av namgniw:

Haha! Samma här, kommer stå där och vänta som ett litet barn väntar på tomten!

Haha! Kul och ha en "kollega" här Postansvarig också?

Ursprungligen av Zitram:

Fick detta av telia på sms: Din varuorder 23xxxxxxx plockas från lagret och inom kort kommer ett sms till dig med ditt kollinummer. Hälsningar Telia

Men har inte fått något kollinummer än... Tur att jag jobbar på Postombudet här, så kan leta genom postvagnarna fort imorrn på lunchen

Så stod det för mig igår - och sms kom idag vid 19 tiden. Som jag skrev innan - har du kollat på Telias hemsida. Kommer först upp där. Dessutom finns spårningslänken med ett knapptryck.

  • Medlem
  • Götene
  • 2014-09-25 22:49
Ursprungligen av Isolis:

Ni två som har koll på posten, hur stora är chanserna att man får ut ett paket hos sitt postombud om man inte har avi eller kollinummer? Tydligen så håller comviq hårt på kollinummret och hänvisar att man ska vänta på postavin vilket inte säkert kommer fram samma dag som paketet.

Skulle säga som namgniw, ber du snällt och berättar att det är ifrån Tele2 och är en liten ask, så borde dom kolla, men beror också på kön, jag går aldrig in och letar när jag har kö, men ber dom snällt och är trevliga så är det klart jag vill hjälpa till. Så omöjligt är det inte

Ursprungligen av adress@mac:

Så stod det för mig igår - och sms kom idag vid 19 tiden. Som jag skrev innan - har du kollat på Telias hemsida. Kommer först upp där. Dessutom finns spårningslänken med ett knapptryck.

Tyvärr så står det inget på deras hemsida, bara att leverans ska ske 26/9...

Är det NÅN som från Telia har beställt iPhone 6 space grey 128gb och fått aviserat att den är på väg?
Visserligen beställde jag rätt sent(i måndags) men tänker att just den varianten inte är bland de vanligare.
Tror ju på bästa vecka, men intressant om några sådana är på väg ut alls.

Ursprungligen av Zitram:

Skulle säga som namgniw, ber du snällt och berättar att det är ifrån Tele2 och är en liten ask, så borde dom kolla, men beror också på kön, jag går aldrig in och letar när jag har kö, men ber dom snällt och är trevliga så är det klart jag vill hjälpa till. Så omöjligt är det inte

Tyvärr så står det inget på deras hemsida, bara att leverans ska ske 26/9...

Står det inte " väntar på varuleverans" eller "plockas från lager" - då har du inte fått något ordernummer.
Konstigt för Telias " beräknad leverans " brukar stämma. Det är inte så att du kollat tidigare idag och inte uppdaterat sidan.........

  • Medlem
  • Götene
  • 2014-09-25 23:01
Ursprungligen av adress@mac:

Står det inte " väntar på varuleverans" eller "plockas från lager" - då har du inte fått något ordernummer.
Konstigt för Telias " beräknad leverans " brukar stämma. Det är inte så att du kollat tidigare idag och inte uppdaterat sidan.........

Odernummer fick jag på sms iallafall får kolla hemsidan igen imorrn

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-25 23:02
Ursprungligen av Zitram:

Haha! Kul och ha en "kollega" här Postansvarig också?

Nej, postansvarig skulle jag inte kalla det men när det är jag som jobbar så är det jag som har hand om posten
Hur stor postavdelning har ni? Jag menar, hur många paket brukar ni få/dag

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-25 23:06
Ursprungligen av namgniw:

Nej, postansvarig skulle jag inte kalla det men när det är jag som jobbar så är det jag som har hand om posten
Hur stor postavdelning har ni? Jag menar, hur många paket brukar ni få/dag

Topic grabbar, ta det där i PM.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2014-09-25 23:19

Någon här som beställt en iPhone 6 Plus 128GB Rymdgrå från Halebop som fått ett sms eller mail om leverans?

Själv har jag köplats 19 och orderstatus Under behandling.. har stått så i flera dagar nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-25 23:38
Ursprungligen av Isolis:

Ni två som har koll på posten, hur stora är chanserna att man får ut ett paket hos sitt postombud om man inte har avi eller kollinummer? Tydligen så håller comviq hårt på kollinummret och hänvisar att man ska vänta på postavin vilket inte säkert kommer fram samma dag som paketet.

Har du beställt från Comviq och (hur) VET du att den är skickad?

I all välmening.

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-25 23:40
Ursprungligen av ParanoX:

Någon här som beställt en iPhone 6 Plus 128GB Rymdgrå från Halebop som fått ett sms eller mail om leverans?

Själv har jag köplats 19 och orderstatus Under behandling.. har stått så i flera dagar nu

Jag har beställt en iPhone 6 Plus 64GB från Halebop och har köplats 12, och har haft det sen onsdags

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-09-25 23:59
Ursprungligen av theplague:

Är det NÅN som från Telia har beställt iPhone 6 space grey 128gb och fått aviserat att den är på väg?
Visserligen beställde jag rätt sent(i måndags) men tänker att just den varianten inte är bland de vanligare.
Tror ju på bästa vecka, men intressant om några sådana är på väg ut alls.

Jag beställde en i6+ svart natten den 19e. Vart klar med ordern ca 00.15. Fick först 26e som leverans men nu är det 3e okt. Inget sms än

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-26 00:08

Och nu fick jag detta..
Köplats: 12
Ditt beräknade leveransdatum: 2014-09-28
Man blir blir bara ledsen på Halebop

Ni som var i Malmö på släppet av 5S är det lönt att köra dit till kl. 08 senare idag? Känns som den bästa förutsättningen att få tag i den man vill ha.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2014-09-26 00:28
Ursprungligen av namgniw:

Jag har beställt en iPhone 6 Plus 64GB från Halebop och har köplats 12, och har haft det sen onsdags

De är ju inte lite otrevliga på supporten heller, blir sura om man frågar något om leveransen.
Funderar på att annullera köpet och köpa en på Telia eller Elgiganten i stället men frågan är om man har turen på sin sida att de har den telefonen man vill ha. Enligt en polare så får Elgiganten i Kristianstad bara 25 telefoner till släppet vilket är jävligt lite.

Ursprungligen av grenhall:

Ni som var i Malmö på släppet av 5S är det lönt att köra dit till kl. 08 senare idag? Känns som den bästa förutsättningen att få tag i den man vill ha.

Det verkar som butikerna har fyllda lager - går nog inte åt under ett par timma i kylan.
Chansa du på kl 8 på morgonen - jag tror du lyckas. Dessutom får hålla/ känna på båda och bestämma dei på plats - och inte minst - få luten med dig hem. Ställ klockan tidigt.......kanske har dom lite tillbehör då också.

Ursprungligen av ParanoX:

De är ju inte lite otrevliga på supporten heller, blir sura om man frågar något om leveransen.
Funderar på att annullera köpet och köpa en på Telia eller Elgiganten i stället men frågan är om man har turen på sin sida att de har den telefonen man vill ha. Enligt en polare så får Elgiganten i Kristianstad bara 25 telefoner till släppet vilket är jävligt lite.

Tydligen väldigt liten tilldelning till varuhusen, då vill dom också sälja abonnemang och försäkring. Pratade min grabb på Elgiganten i Stocholm. Väldigt lite telefoner i första omgången. Som du skriver 25 telefoner med hur många variabler. 2 modeller med 3 färger i varje . Sedan 16-64-128 i varje färg och model.
Utan att räkna ihop - skulle jag vilja påstå - en av varje spec blir det inte än sen gång på 25. Det är ju många variabler. Värkar lite som att "bjuda med armbågen" som man sa förr. Vi får väl hoppas dom har fel.

Iiiihhhhhhhhhhh!!!!

Jobbar till 14 idag och ser detta redan.

2014-09-25 23:49 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras
Dvs redan framme!!!

Dom jobbar tydligen på natten också. Senaste infon från Telias hemsida ser numret så här:

Här är din försändelse:

26 sep kl 05:42
Stockholm, Sorterad
Historik:
Datum Datum
26 sep kl 05:42 Stockholm, Sorterad
25 sep kl 19:36 Jönköping, Sorterad
25 sep kl 11:26 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
Visa mindre info

  • Medlem
  • Skräckholm
  • 2014-09-26 07:02
Ursprungligen av adress@mac:

Dom jobbar tydligen på natten också. Senaste infon från Telias hemsida ser numret så här:

Här är din försändelse:

26 sep kl 05:42
Stockholm, Sorterad
Historik:
Datum Datum
26 sep kl 05:42 Stockholm, Sorterad
25 sep kl 19:36 Jönköping, Sorterad
25 sep kl 11:26 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
Visa mindre info

Min är i segeltorp sen 02:00

Visst är det segeltorp i huddinge dom syftar på då? Verkar ha en postterminal där. Bor söder om slussarna så postleveransen sker kanske därifrån till ombudet?

Bevaka tråden