Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som hämtat ut vår iPhone 6 / 6 Plus

Tråden skapades och har fått 322 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-06 09:30

Jag kan slå vad en årslön
Har du vägarna förbi får du gärna titta in.
Dessutom med väldigt dålig täckning ser jag nu.

Ursprungligen av zinned:

Eller hur...

Du menar att du kranar ut samma batterikapacitet ur din iPhone 6 som andra gör ur sina iPhone 6+? Jag är ledsen men jag tror inte på detta

Jag ska kolla min batteristatus ikväll men jag har för mig att jag brukar ligga på ca 3-4 timmar användning när batteriet kanske har en 10-20% kvar. Inte en snöbolls chans i helvetet att batteriet kan räcka två dagar och dessutom med över 10 timmars användning.

Efter alla trådar som vi har haft om detta ämne så har jag lärt mig att det varierar väldigt från person till person. Ibland så skulle det vara kul att försöka ordna ett "utbyte" där två personer med stor upplevd skillnad i batteritid byter telefoner och se vad det skulle ge för resultat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-06 10:04
Ursprungligen av zinned:

Du menar att du kranar ut samma batterikapacitet ur din iPhone 6 som andra gör ur sina iPhone 6+? Jag är ledsen men jag tror inte på detta

Även om Användning ger en siffra på batterikapaciteten, så använder vi ju våra telefoner på olika sätt. @Kenjon verkar inte ha surfat nånting senaste dygnet, jag har surfat hälften av tiden jag hållit i min 5s och det drar mycket batteri.
(Och jag upptäckte nu att jag ska radera stegräknarappen Breeze)

Tillägg: Jag kanske inte surfat hälften av tiden, men det har i alla fall dragit hälften av milliampertimmarna. Eller vad är det procentsiffrorna representerar, tid eller energi?

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-10-06 10:13
Ursprungligen av IngoX:

Även om Användning ger en siffra på batterikapaciteten, så använder vi ju våra telefoner på olika sätt. @Kenjon verkar inte ha surfat nånting senaste dygnet, jag har surfat hälften av tiden jag hållit i min 5s och det drar mycket batteri.
(Och jag upptäckte nu att jag ska radera stegräknarappen Breeze)

Kan varmt rekommendera Moves om du vill räkna steg. Riktigt snål på batteri.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-06 10:15
Ursprungligen av The Cat:

Kan varmt rekommendera Moves om du vill räkna steg. Riktigt snål på batteri.

Jag vill inte räkna steg längre

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-10-06 10:17
Ursprungligen av IngoX:

Jag vill inte räkna steg längre

Sorry. Det framgick inte av ditt tidigare inlägg.

Ursprungligen av IngoX:

Även om Användning ger en siffra på batterikapaciteten, så använder vi ju våra telefoner på olika sätt. @Kenjon verkar inte ha surfat nånting senaste dygnet, jag har surfat hälften av tiden jag hållit i min 5s och det drar mycket batteri.
(Och jag upptäckte nu att jag ska radera stegräknarappen Breeze)

Tillägg: Jag kanske inte surfat hälften av tiden, men det har i alla fall dragit hälften av milliampertimmarna. Eller vad är det procentsiffrorna representerar, tid eller energi?

Jag vet inte heller vad procenten representerar men jag drog samma slutsats tidigare: Bort med Breeze

Däremot så skulle jag vilja förstå vad "Svag signal" ("Low signal" på engelska) egentligen betyder. Jag har inte hittat någon bra beskrivning av det.

"The app is being used in an area with poor cellular service. When this happens, it puts more work on the battery and drains it quickly. If this happens, the Phone app will be listed and it will list low signal."

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-06 11:12
Ursprungligen av BlackSmp:

Efter alla trådar som vi har haft om detta ämne så har jag lärt mig att det varierar väldigt från person till person.

Jo, visst är det så men i detta fallet är det ju verkligen natt och dag där @kenjon får ut rena iPhone 6+ tider från sin iPhone 6.

Så här ser mitt utnyttjande ut för tillfället :

Ursprungligen av The Cat:

Kan varmt rekommendera Moves om du vill räkna steg. Riktigt snål på batteri.

Eller Pedometer. Den syns iaf inte ens i min batteriätarlista Den har också ett tillägg för att kunna visa antalet steg i Notiscenter.

Senast redigerat 2014-10-06 11:35
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-06 12:28

Nu kollar jag batterianvändningen igen och jag har då ökat användningen med ca 45 minuter samt vänteläge med ca två timmar. För detta har telefonen gått från 94% till 81%, alltså tappat 13%.

Ursprungligen av The Cat:

Kan varmt rekommendera Moves om du vill räkna steg. Riktigt snål på batteri.

Kör du iPhone 6? Använder du accuracy eller battery saving -mode?

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-10-06 13:10
Ursprungligen av koffas:

Kör du iPhone 6? Använder du accuracy eller battery saving -mode?

Nej. Den är installerad på min S5:a.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-10-06 13:11
Ursprungligen av zinned:

Eller Pedometer. Den syns iaf inte ens i min batteriätarlista Den har också ett tillägg för att kunna visa antalet steg i Notiscenter.

Det är många som svarar på tilltalet pedometer i App Store... Vilket exakt är det som du rekommenderar?

  • Medlem
  • 2014-10-06 13:27
Ursprungligen av The Cat:

Nej. Den är installerad på min S5:a.

Audi eller Samsung? (Skoja bara)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-06 14:09
Ursprungligen av frazze:

Det är många som svarar på tilltalet pedometer i App Store... Vilket exakt är det som du rekommenderar?

Pedometer++

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-06 20:31

Displayskyddet i härdat glas från Fyndiq var rent skräp. Var inte tillräckligt brett så det täckte inte hela den upplysta delen av displayen. Såg fördjävligt ut.

Skaffat ett ZAGG InvisibleShield nu i stället och det fungerar faktiskt bra. Ungefär samma friktion som utan skydd. Det är dock inte mycket marginal, blir det minsta lilla förskjutet vid monteringen (typ en halv millimeter) så syns kanterna när man använder telefonen. Köpte det hos Tele2 och lät snubben i affären montera det.

  • Medlem
  • 2014-10-06 21:59
Ursprungligen av P1200VB:

Text

Vad är vitsen med displayskydd? Kastar du diskus med telefonen eller har du telefonen och morakniven i samma ficka?

Ursprungligen av Dalle:

Vad är vitsen med displayskydd? Kastar du diskus med telefonen eller har du telefonen och morakniven i samma ficka?

Jag skulle tro att det är av hänsyn till nästkommande användare alternativt inför ett inbyte till Telenor Change. Någon annan vettig förklaring kan jag inte komma på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-06 22:08
Ursprungligen av Dalle:

Vad är vitsen med displayskydd? Kastar du diskus med telefonen eller har du telefonen och morakniven i samma ficka?

Har redogjort för det i tidigare inlägg men kan förklara igen. Kastar man diskus med telefonen lär det inte hjälpa och morakniven gör nog ingen skada eftersom de inte brukar vara gjorda i särskilt hårt material. Stenmjöl däremot vilket yr runt överallt på gatorna och gärna letar sig in i fickorna gör lätt repor på en iPhone skärm. Promenerar en hel del på grusvägar och där finns som bekant också mycket stenmjöl/sand som yr runt.

Ni som har Plus, vad tycker ni såhär långt? Hur använder ni telefonen? Tänker mest på plats i fickor och enhands-användning (jag pendlar i Stockholms innerstad och håller ofta nallen i en hand).

Har en vanlig 6a men är sugen på ett byte!

Ursprungligen av P1200VB:

Har redogjort för det i tidigare inlägg men kan förklara igen. Kastar man diskus med telefonen lär det inte hjälpa och morakniven gör nog ingen skada eftersom de inte brukar vara gjorda i särskilt hårt material. Stenmjöl däremot vilket yr runt överallt på gatorna och gärna letar sig in i fickorna gör lätt repor på en iPhone skärm. Promenerar en hel del på grusvägar och där finns som bekant också mycket stenmjöl/sand som yr runt.

Jag ställer mig tveksam till "gör lätt repor.." men vi är alla olika

Ursprungligen av adrianyan:

Ni som har Plus, vad tycker ni såhär långt? Hur använder ni telefonen? Tänker mest på plats i fickor och enhands-användning (jag pendlar i Stockholms innerstad och håller ofta nallen i en hand).

Har en vanlig 6a men är sugen på ett byte!

Det är den bästa telefonen Apple någonsin gjort. Pungt. Personligen är jag sjukt nöjd men det kanske märks.

Jag har inte lyckats repa displayen på en iPhone sedan 3G eller om det var 3GS. Vare sig om jag promenerade på grusväg eller gräsmatta.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-06 22:30
Ursprungligen av P1200VB:

Har redogjort för det i tidigare inlägg men kan förklara igen. Kastar man diskus med telefonen lär det inte hjälpa och morakniven gör nog ingen skada eftersom de inte brukar vara gjorda i särskilt hårt material. Stenmjöl däremot vilket yr runt överallt på gatorna och gärna letar sig in i fickorna gör lätt repor på en iPhone skärm. Promenerar en hel del på grusvägar och där finns som bekant också mycket stenmjöl/sand som yr runt.

Hur i helvete fort går du egentligen?

  • Medlem
  • 2014-10-06 22:34
Ursprungligen av adrianyan:

Ni som har Plus, vad tycker ni såhär långt? Hur använder ni telefonen? Tänker mest på plats i fickor och enhands-användning (jag pendlar i Stockholms innerstad och håller ofta nallen i en hand).

Har en vanlig 6a men är sugen på ett byte!

Fantastisk skärm, skönt med en större skärm när man läser på röriga hemsidor med mycket text och länkar. Nackdelen är att den fodrar ganska stora fickor, men ett par normal jeansfickor eller en innerficka på jackan är som gjord för telefonen.
Den känns groteskt stor i början, men man (jag) vänjer sig snabbt. Har man stora händer är det inga större problem att navigera över skärmen i enhandsgrepp. (visst, allt når man inte, men det mesta) Personligen skriver jag numera sms i landskapsläge. enklare att hålla i telefonen på så sätt, och det går snabbare att skriva med två händer istället för en.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-06 22:54
Ursprungligen av Capeman:

Jag har inte lyckats repa displayen på en iPhone sedan 3G eller om det var 3GS. Vare sig om jag promenerade på grusväg eller gräsmatta.

Tog inte mer än ca en vecka innan jag fick första repan på min iPhone 4.

Ursprungligen av P1200VB:

Tog inte mer än ca en vecka innan jag fick första repan på min iPhone 4.

Oj. Jag hade min i ett och ett halvt år utan att ha något skydd och utan att få någon repa.

  • Medlem
  • 2014-10-06 23:35

Har inte heller någon repa på min 4S. Fortfarande i mint condition. Lär inte bli svårt att sälja den.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-07 08:41

De telefoner jag har haft helt utan displayskydd är iPhone 4, iPhone 4s, iPhone 5, iPhone 5s och alla dessa är köpta på releasedagen.

Vad de också har gemensamt är att ingen av dessa har haft några repor. Inga. Vad ni gör för att repa era telefoner är för mig helt oförståeligt.

-----

Btw, jag lät nu telefonen ligga utan att laddas under natten för att se hur länge batteriet räcker. I skrivande stund så har jag en användningstid på 5 timmar och 15 minuter samt vänteläge på en dag och en timme. 32% kvar.

Apropå stenmjölet så slog det mig att om det virvlar runt så mycket stenmjöl på våra gator och grusvägar så att det repar skärmarna - hur ska då inte våra lungor skadas?

Bevaka tråden