Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Withings app Healthmate får stöd för Healthkit

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Företaget Withings säljer flera prylar för att hjälpa användare att hålla koll på sin hälsa och träning. Nu har deras app Healthmate också stöd för Healthkit och Apples app Hälsa.

Läs hela artikeln här

Det funkade i några timmar, men nu verkar hela HealthKit-databasen havererat Ingen gammal data finns, "Health" bara hänger sig om man försöker ändra några inställningar.

Nån som fått det att funka? Jag har kopplat på "Sharing with Health" i Withings. Talat om i Hälsa vilka värden jag vill ha från Withings. Withings säger att den synkar men inget dyker upp i Hälsa. Provat att väga mig och ta puls för att få in nya värden som Withings skall synka men de nya värden förs inte heller över till Hälsa.

Och hur skall det funka? När skall det synkas det över? Måste man öppna Withings för att starta synken eller sker det ändå? Om jag måste öppna Withings så kan jag ju lika gärna titta på värdena där istället för att öppna Withings, vänta på synk och sedan öppna Hälsa.

Den har f***d hela HealthKit. Nu får jag inte längre iPhone 6 som räknar steg. Även om jag stängde synkroniseringen så tas bort inget och appen hänger sig. Tidigare har jag även synkad med myfitnesspal men nu funkar inte heller.

1
Bevaka tråden