Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag kan inte radera en synkroniserad mapp i iPhone

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2014-10-14 14:12

Hej!

För ett par år sedan så skapade jag en mapp med några bilder på min MacBook. Sedan ställde jag in iTunes på att synka den mappen med min iPhone 4S. Den dök då upp som en undermapp i Foton på min iPhone.

Nu vill jag radera mappen och upphäva synkroniseringen, men jag kan inte hitta någon inställning för det i iTunes längre. Såvitt jag minns så kunde jag bara plugga i min iPhone, öppna iTunes, och under fliken "Foton" kunde jag lägga till/ta bort mappar att synka. Jag har testat att radera mappen på min MacBook, men mappen och bilderna finns fortfarande kvar i min iPhone. Och jag kan inte heller ändra eller radera mappen eller bilderna direkt i iPhone.

Har någon några idéer?

(Jag använder en MacBook Pro med OS X Maverics och iTunes 11.4, och en iPhone 4S med iOS 8.0.2.)

Stäng av synkronisering av foton helt, synka, och synka sedan tillbaka.

Bör fungera.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2014-10-14 14:48

Ok! Men synkroniseringen är redan avstängd i iTunes (jag för över bilder manuellt i iPhoto närhelst jag kopplar iPhone i datorn), tror du att det fungerar ändå? Jag vill bara inte riskera att bilderna i Kamerarullen (eller som den heter numera, Senast tillagda) försvinner också i och med detta.

(Klargörande/Ytterligare info: Den här bildmappen som jag har synkat ligger varken i iPhoto eller har med iPhoto att göra, utan är en vanlig mapp på min dator.)

1
Bevaka tråden