Hej!
Köpte en MBP Retina 13" 25 feb 2014. Alltså lite drygt 8 månader sedan. (Batteriet påstår sig vara tillverkat i Mars men det får jag inte riktigt ihop, troligtvis då jag startade den första gången).
Datorn kommer med 9 timmars batteritid vid surf och iTunes användning. Jag köper självklart att det kan diffa lite och inte alltid vara 9 timmar, men.
Jag tog upp dator nu, helt fulladdad. Hade Mail, Safari och Spotify igång, men inte öppnat. Spotify spelade heller inte någon musik för tillfället utan var bara igång.
Min batteritid kan ni se på bilden nedan. Katastrof?
Enligt coconutBattery så mår mitt batteri ändå ganska bra, inte så dåligt att jag bara ska få 33% av batteritiden i alla fall?
Nu vet jag att batterier blir sämre med tiden och att det är en förbrukningsvara, men, är detta illa nog för att gå tillbaka med? Jag köpte som sagt datorn i slutet av februari i år, och visst, den används mycket men oftast med strömmen inkopplad. Efter jag tog mina bilder, gick hit och skrev/redigerade detta har det gått åt 6% och jag har inte startat några nya processer.