Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TC säkerhetskopierar ultra segt

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

varför har min TC blivit så otroligt seg på att säkerhetskopiera?

Jag har denna variant Airport Time Capsule 2TB, nyköpt. http://www.siba.se/product/14093551/apple-tim... Har den som en bygga via mitt modem.

Men har på senare tid märkt att den säkerhetskopierar extremt segt, visserligen har jag bara 22GB åt gången som den skall säkerhe
tskopiera, men nu liksom 342byte nästa stog den på 393 byte!! ja ni hörde rätt Byte?

Alltså det skulle ju ta en hel natt och dag då det vanligtvis tar några minuter.

Det här tycker jag inte är okej någonstans.

Det ända jag kan komma på som jag gjort var att jag råkade stänga av datorn mitt under en säkerhetskopiering sedan denna skit börja.

Första backupen tar alltid mycket längre tid. Har du möjlighet så kör första backupen via Ethernetkabel, så går det fortare. Övriga backup går fint att ta över WiFi eller Ethernetkabel.

Ursprungligen av The Real Viking:

Första backupen tar alltid mycket längre tid. Har du möjlighet så kör första backupen via Ethernetkabel, så går det fortare. Övriga backup går fint att ta över WiFi eller Ethernetkabel.

Jag var inte tydlig nog, haft den flera månader och kopierat många gånger, men jag tog bort "skivan" för kopiering och körde om å nytt gick snabbare då

1
Bevaka tråden