Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Off-site backup

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-10-27 13:21

Jag gav upp med Time Machine för ett tag sen när jag fick ny dator och inte lyckades få den att börja skriva över den gamla backupen. Nu tänkte jag göra ett nytt försök efter att ha fått lämna in datorn pga vattenskada (...) Men det visar sig att jag tappat bort admin-lösenordet till den Buffalo-NAS jag har och just den modellen kan inte fabriksåterställas... Fantastiskt.

Så istället för att punga ut 2 till 5000 spänn som jag kan göra roligare saker för tänkte jag att jag ska skaffa en moln-lösning. Jag är inte jättebegeistrad i molnet efter alla skandaler och sådär, men om jag kan hitta en bra lösning är jag beredd att fläka ut mitt liv till vem som nu vill ha med det att göra.

Vad finns det för bra backup-lösningar? Finns det bra svenska lösningar som inte kostar multum?

Är det något särskilt jag bör tänka på och räcker det med 100/10 bredband för en 256GB SSD?

Jag söker framförallt efter en svensk lösning och såg att Diino blivit rekommenderad. Men tydligen gick de i konkurs 2012 och har startat upp igen med samma företag över sig, så jag vet inte hur säkert det är egentligen (och sen verkar de inte vara mer svenska än att de har en svensk filial, var är deras servrar?)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-27 13:27

Fortsätt i denna tråden istället.

1
Bevaka tråden