Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder hittar inga filer i Yosemite..

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyfiken som jag är vill jag veta var mina DOLDA filer gömmer sig på min hårdskiva med Yosemite/10.10.

* Slagning på t. ex. "Pixelmator" i Finder ger inget resultat. ("Visa synliga/osynliga filer" och "Systemfiler" är på.)
* "mdfind pixelmator" i Terminal ger heller inget resultat.

Vad är det som händer? I burken med 10.9 hittar Finder Pixelmator (DOLDA FILER) utan problem. (Givetvis är Pixelmator installerat på båda burkarna.)

Omindexering av Spotlight med "sudo mdutil -E /" hjälper ej.
Här verkar någon ha stött på bekymret: http://apple.stackexchange.com/questions/1513...

Kan jag söka efter filer på en annan dator - genom en nätverkskoppling?
EDIT: "Pixelmator" är bara ett exempel på fil-/appnamn.

Senast redigerat 2014-10-27 22:49
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-27 21:38

Ligger den inte under mappen Program?

Har du nåt i integritetsskyddsfliken för Spotlight i Systeminställningar?

Ursprungligen av kenjon:

Ligger den inte under mappen Program?

Sorry. Jag var otydlig. Pixelmator är bara ett exempel på fil/app jag letar efter.

Jag skriver in min sökterm "Pixelmator" (t. ex.) De filer som har något med "Pixelmator" att göra visas. Dock visas inte osynliga filer och systemfiler med detta namn.

Därför trycker jag på "Sök: Denna Mac" -> "+" -> "Andra..." -> Aktiverar "Filen osynlig" och "Systemfiler". Då tycker man ju rimligen att Finder borde hitta synliga/osynliga systemfiler på denna sökterm. Det gör den inte. Finder står bara och tuggar - trots att jag vet att det finns filer på hårdskivan som heter just "Pixelmator". (Detta fungerar i 10.9.)

Rensar jag sökfönstret och gör en ny sökning på samma filnamn (t. ex. "Pixelmator") UTAN att visa synliga/osynliga filer och systemfiler - erhåller jag plötsligt inga träffar alls.

Omstart hjälper faktiskt - men bara tills dess att jag återigen väljer att söka efter synliga/osynliga filer och systemfiler. Får ni samma resultat?

Ursprungligen av suddgummi:

Har du nåt i integritetsskyddsfliken för Spotlight i Systeminställningar?

Nej, integritetslistan är tom. :/ Kan tillägga att Yosemite är installerad på ren/formaterad disk.

1
Bevaka tråden