Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone-koncept lånar hemskärm från Apple Watch

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple Watch får en annan sorts hemskärm än Iphone och Ipad med små ikoner man kan dra runt på skärmen och zooma in och ut. Det här konceptet från Lucas Menge visar upp hur det skulle fungera på en Iphone.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-28 22:54

Me like!

  • Medlem
  • 2014-10-29 05:41

Jag tror det hänger på hur många appar man har installerat? I ut zoomat läge är överblicken värdelös. Jag tror jag hade blivit galen

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-29 08:57

Överblicken idag med flera sidor, innehållandes flera mappar, är inte bättre i mitt tycke.
Man får ju sortera dem; Internetappar längst ner, bilder och kameraappar till vänster, nätverksappar längst upp etc.
Jag skulle mycket gärna vilja testa...

Jag kör endast med två hemskärmar där jag har mina mest använda appar. Resten har jag knökat in i en enda mapp som jag aldrig öppnar. Jag använder spotlight-sökningen hela tiden istället. Funkar klockrent ju! Bara att svepa ner och trycka in ett par bokstäver för att få fram appen jag vill åt ?

  • Medlem
  • 2014-10-30 01:41
Ursprungligen av Erik Sjölund:

Jag kör endast med två hemskärmar där jag har mina mest använda appar. Resten har jag knökat in i en enda mapp som jag aldrig öppnar. Jag använder spotlight-sökningen hela tiden istället. Funkar klockrent ju! Bara att svepa ner och trycka in ett par bokstäver för att få fram appen jag vill åt ?

Låter precis som Appdrawer i Android
Jag gick från 4S till Note 3 för ett år sedan och anpassning i Android om man orkar lära sig är kanon

Ursprungligen av PaO:

Låter precis som Appdrawer i Android
Jag gick från 4S till Note 3 för ett år sedan och anpassning i Android om man orkar lära sig är kanon

Nej, det är inte samma sak som att söka efter appen med hjälp av Spotlight. Det är ett mycket smidigare system tycker jag. AppDrawer innehåller ju alla installerade appar, precis som IOS, fast med ett extra tryck. Jag stör mig väldigt mycket på att behöva leta och leta efter en app jag vet namnet på, men som jag inte kommer ihåg ikonen för. Då får jag skrolla och skrolla för att hitta den i Androiden, medan det räcker att söka efter den i Iphonen. Det är en funktion jag verkligen saknar i Androiden. Kanske finns det som en widget, får kolla på det. Däremot är det mycket bra i Andoiden att bara visa de applikationer man är intresserad av på hemskärmarna. Pest eller kolera liksom.

Och du, vi vet att du har en Note 3, du behöver inte skriva det i varje inlägg

Ursprungligen av suddgummi:

Det är en funktion jag verkligen saknar i Androiden.

Samma funktion finns på Android, Google Now, bara att söka.

1
Bevaka tråden