Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Regler i Mail app försvinner.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-10-30 11:02

Jag satt och grejade med frugans Mail och skapade lite nya lättbegripliga namngivna mappar. Mapparna lade jag till i iCloud och sedan lade jag till regler för dessa mappar. Allt syncade över fint och det blev lite mer ordning på det hela taget. När hon nästa dag loggade in på sin användare igen var alla regler jag lagt in som bortblåsta. Allt var fortfarande kvar i respektive mappar men inga regler kvar. Vad har jag missat? Mavericks 10.9.5 samt Mail 7.3

Edit: Skall tilläggas att jag testat detta två gånger nu med samma resultat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-30 17:22

Testat med att bara logga ut och in igen, försvinner det direkt då? Kan vara fel behörighet, testa med Skivverktyg.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-10-31 00:44

Nu testade jag på en annan maskin med samma användare och inloggningsuppgifter. Same same ingen skillnad. Reglerna försvinner efter jag stängt ner Mail app.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-10-31 11:37
Ursprungligen av kenjon:

Testat med att bara logga ut och in igen, försvinner det direkt då? Kan vara fel behörighet, testa med Skivverktyg.

Verkar som det fungerar nu. Gjorde som du sa och reparerade behörigheten på båda maskinerna. Väntar ett tag till innan jag börjar jubla.

1
Bevaka tråden