Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musik fortsätter spelas i bakgrunden vid samtal

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-11-06 12:21

Har iOS 8.1 men detta har pågått sedan iOS 7 också. Jag är lite old timer och lägger fortfarande in musik på telefonen och använder den inbyggda musikspelaren. När jag lyssnar på musiken i hörlurarna och ringer ett samtal så ligger låten fortfarande i svagt i bakgrunden och fortsätter spelas. Förut brukade låten pausas vid samtal.

Nån annan som använder den inbyggda spelaren och noterat detta? Letat runt men hittar ingenstans där man kan ställa in det, och det är ganska irriterande.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-11-06 13:04
Ursprungligen av CEk:

Har iOS 8.1 men detta har pågått sedan iOS 7 också. Jag är lite old timer och lägger fortfarande in musik på telefonen och använder den inbyggda musikspelaren. När jag lyssnar på musiken i hörlurarna och ringer ett samtal så ligger låten fortfarande i svagt i bakgrunden och fortsätter spelas. Förut brukade låten pausas vid samtal.

Nån annan som använder den inbyggda spelaren och noterat detta? Letat runt men hittar ingenstans där man kan ställa in det, och det är ganska irriterande.

Jag använder Spotify och för mig så pausar musiken om någon ringer mig eller om jag ringer någon. Detta på en iPhone 5s med iOS 8.1. Är det bara så i musikspelaren eller andra appar också?
Vad jag vet så har jag aldrig sett en inställning där man kan ändra hur musiken ska styras.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2014-11-06 13:09
Ursprungligen av kievY:

Jag använder Spotify och för mig så pausar musiken om någon ringer mig eller om jag ringer någon. Detta på en iPhone 5s med iOS 8.1. Är det bara så i musikspelaren eller andra appar också?
Vad jag vet så har jag aldrig sett en inställning där man kan ändra hur musiken ska styras.

Använder bara inbyggda musikspelaren så vet inte hur det är med andra. Men det är irriterande som sagt, man lyssnar på en låt, måste ringa ett samtal och så fortsätter musiken ligga och spela i bakgrunden och man måste bläddra tillbaka till låten man var på sen efter samtalet.

Har aldrig varit med om detta. Kör med den inbyggda på iPhone 6 och 5s med 8.1. Musiken pausas vid samtal automatiskt.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2014-11-06 14:32
Ursprungligen av pmarriott:

Har aldrig varit med om detta. Kör med den inbyggda på iPhone 6 och 5s med 8.1. Musiken pausas vid samtal automatiskt.

Hur är det om du spelar musiken och under tiden signalerna går fram, hör du musiken spelandes svagt i bakgrunden då?

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-06 15:37

Jag tycker mig minnas att du har nämnt detta förut eller om det var en annan medlem.
Inte någon gång sen jag skaffade iPhone har detta inträffad med den inbyggda spelaren.
Med tredjeparts spelare däremot har det hänt såsom Instacast.

Du säger att du är den oldtimer det är inte så att det ringer i öronen?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2014-11-06 15:54
Ursprungligen av lappen71:

Jag tycker mig minnas att du har nämnt detta förut eller om det var en annan medlem.
Inte någon gång sen jag skaffade iPhone har detta inträffad med den inbyggda spelaren.
Med tredjeparts spelare däremot har det hänt såsom Instacast.

Du säger att du är den oldtimer det är inte så att det ringer i öronen?

Haha, kanske har frågat det förut men minns inte riktigt. Oldtimer i form av en icke streamande musiktjänst tänkte jag, haha.

Har hänt mig med. Men jag kan inte säga när och med vilka program, det har kunnat bli så nån enstaka gång – och sen försvinner problemet igen. Tror det blev så precis när jag uppgraderat till iOS 7 t.ex...

1
Bevaka tråden