Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pages 5 preview

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nättraby
  • 2014-11-08 12:37

Sedan Pages uppdaterades till 5:an beter sig filerna konstigt åt på Dropbox. Vissa av pagesfilerna har preview i full storlek medan vissa inte går att se överhuvudtaget. Skapa man en fil på iPad och spara den på Dropbox fungera preview i full storlek, vilket tyder på att Pages på Macen är ”boven” i dramat. Samma fenomen uppstår även när man spara direkt på Macen: några filer har mini-preview, medan någon fil har full preview. Förbannat störigt.
Lösning någon?

Jag har märkt samma sak. Har du senaste Pages installerat? 5.5.1 för OS X? 2.5.1 för iOS?

  • Medlem
  • Nättraby
  • 2014-11-08 18:05

Jag har senaste uppdateringen på alla enheter och jag kör Yosemite. Det som gör mig mest irriterad är att det inte konsekvent, utan att det verkar vara slumpmässigt. I alla fall på Macen.
I samma stund som jag skriver det här gör jag tre testfiler och spara på Dropbox. Fungerar ”som det ska” både på Mac och iPad. Hysteriskt irriterande.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-08 18:16

Det har inget med åäö i filnamnet att göra?

  • Medlem
  • Nättraby
  • 2014-11-08 18:20

Nej. Flera av filerna som funkar har mellanslag och några även åäö. Eftersom man är lite kontrollnörd kollade jag alla pagesfiler och preview funkar som det ska, både på Dropbox(iPad/iPhone) och på Macen.

  • Medlem
  • Nättraby
  • 2014-11-08 18:26

Skickar ut en ny fråga: någon som vet hur jag kan skapa ett kortkommande för ”Exporter till” i Pages.

1
Bevaka tråden