Min 5 år gamla iMac 27" får efter ett tag nån heltokig grafik-bugg. Det blir liksom färgglatt pixligt över hela skärmen och flipprar mellan det och normal grafik, till viss del i takt med att saker rör på sig, exempelvis att man rör muspekaren. Själva muspekarbilden påverkas inte utan ligger liksom över grafikfelet. Det händer inte förrän efter ett antal timmars användande och datorn verkar funka som den ska liksom bakom grafikfelet, det är bara grafiken som gör den helt oanvändbar. När det väl börjat går det inte att få bort, men det försvinner direkt om jag startar om den. Det hände kort efter att jag installerade Yosemite och båda gångerna som det har hänt har jag varit inne i exposé i safari.
Jag antar att det kan vara grafikkortet som börjar ta slut, men jag tänker att det kanske kan bero på mjukvara eftersom det försvinner så fort jag startar om den utan att jag låter den kylas ner och det hände nån dag efter att jag skaffat Yosemite.
Eftersom felet inte verkar uppstå förrän efter flera timmars användande är det ganska svårt att försöka upprepa felet. Jag har inte hittat nåt sätt att få det att uppstå.
Nån som sett något liknande och har nån lösning eller nåt sätt att felsöka närmare?