Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dovado 3GN med Comviq?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-11-19 12:57

Hej allihopa. Hoppas ni kan hjälpa mig lite här.

Jag ska hjälpa en kompis att ordna ett wifi-nät i hennes bostad. Idag har hon mobilt bredband från Comviq som hon ansluter direkt till datorn. Men för att dela anslutningen till en iPhone och en iPad så har jag föreslagit att jag kan hjälpa henne med en router...
Jag hittade en Dovado 3GN för en hutlöst billig penning. Routern säljs förkonfigurerad för Tele2, men enligt deras kundsupport ska den fungera alldeles utmärkt med Comviq också.
Tror ni att en Comviq-sticka funkar i denna router? Någon här som vet om Comviq/Tele2 använder samma APN? Eller måste jag byta APN. Och till vilken i så fall?

Tacksam för hjälp.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-19 13:02

De frågorna borde väl deras kundtjänst kunna svara på?

• Medlem
  • 2014-11-19 13:11

Du har rätt. Enligt deras support ska det fungera. Ville bara kolla om någon här kan bekräfta detta. Kompisen bor långt ut i skogen och om det visar sig att det inte funkar när jag kommer fram så blir jag riktigt trött.
Googlade lite på APN-inställningar för Comviq och hamnade på Tele2s sida. Så jag antar att de kör samma APN.

Ursprungligen av Dalle:

Du har rätt. Enligt deras support ska det fungera. Ville bara kolla om någon här kan bekräfta detta. Kompisen bor långt ut i skogen och om det visar sig att det inte funkar när jag kommer fram så blir jag riktigt trött.
Googlade lite på APN-inställningar för Comviq och hamnade på Tele2s sida. Så jag antar att de kör samma APN.

Comviq ägs av Tele2, så det låter rimligt

1
Bevaka tråden