- Redaktionen
- Skribent ●
Apples inbytesprogram för Iphone och Ipad kommer nu till Sverige. Kunder får sina enheter värderade direkt i butik och kan dra av summan från köpet av en ny enhet.
Hm, jag tror det kan/bör vara skillnad på beloppen man får på nätet och de man får i butik. På nätet sköts det här av en tysk återvinningsfirma (och att lämna in sina prylar på det viset har gått under flera år) och de gör ju bara schablonbedömningar. I butiken kan de ju se hur varje exemplar ser ut.
Hmm. Testade detta, och den säger att min iPad Air 128 GB WiFi+4G skulle vara värd 209 kr. Kryssade förvisso i att bakstycket är repat, men något mer borde den vara värd tycker man.
Har de glömt att ändra till SEK och visar antalet dollars man får mån tro?
Det fungerar även på Apple Premium Resellers, och åtminstone vi på mStore kräver inte att du köper en ny iPhone, vi tar emot din gamla telefon oavsett vad du köper.
884 kr för en helt ny Iphone 5S 32 GB Guld
Då är det roligare att ge den till barnen att leka med
Pröva igen och klicka rätt i de felöversatta valen. Jag får att en 5s 32GB är värd 2526 kr.
Gjorde om testen samma pris
Vilka är de felöversatta valen och hur skall de besvaras?
OK, jag noterade först inte att vissa av valen under "Besvara även dessa frågor" ger avdrag.
Om man kryssar i att iPhonen är nätverkslåst drar de av hela 1641,90 kr och får det pris du fick fram. Om bakstycket är skadat dras 631,50 kr av.
Däremot påverkas inte priset av att man inte sänder med strömsladden, inte heller av om telefonens innehåll är raderat eller att "Hitta min iPhone" är avstängt.
Däremot påverkas inte priset av att man inte sänder med strömsladden, inte heller av om telefonens innehåll är raderat eller att "Hitta min iPhone" är avstängt.
Kanske lite OT, men hur gör de om "Hitta min iPhone" är aktiverat? Inte ens Apple kan låsa upp detta skydd (har jag för mig att det står någonstans i marknadsföringen för tjänsten)
Kanske lite OT, men hur gör de om "Hitta min iPhone" är aktiverat? Inte ens Apple kan låsa upp detta skydd (har jag för mig att det står någonstans i marknadsföringen för tjänsten)
En renoverad appleprodukt förses med nytt serienummer och kommer uppfattas av systemet som en ny telefon.
Den har garanti och man kan även skaffa Apple Care till den. Att även "part number" (=modellnummer?) ändras tolkar jag som att man ändå kan utläsa att det är en renoverad enhet.
http://store.apple.com/us/browse/home/special...
Each Apple Certified Refurbished Product:
is fully tested (including full burn-in testing).
is refurbished with replacement parts for any defective modules identified in testing.
is put through a thorough cleaning process and inspection.
is repackaged (including appropriate manuals, cables, new boxes, etc.).
includes either the Mac OS originally shipped with the unit or, in some cases, a more recent version*.
is given a new refurbished part number and serial number.
is placed into a Final QA inspection prior to being added to sellable refurbished stock.
En renoverad appleprodukt förses med nytt serienummer
Hmm… Undrar om det görs några ansträngningar att hitta den stackars ägaren som har blivit av med telefonen/paddan innan den "fixas till" för vidare försäljning?
Hmm… Undrar om det görs några ansträngningar att hitta den stackars ägaren som har blivit av med telefonen/paddan innan den "fixas till" för vidare försäljning?
Bra fråga. Man önskar att Apple kunde tillhandahålla en anmälningsfunktion för stulna enheter
Apples inbytesprogram för Iphone och Ipad kommer nu till Sverige. Kunder får sina enheter värderade direkt i butik och kan dra av summan från köpet av en ny enhet.
1546 SEK för min 16GB iPhone 5C blir nästan lite sugen.
Dagsfärsk info från Apple Store. De kan låsa upp, mot leg och inköpskvitto med namn. Frågade inte ifall de kollar om det är upplåst ifall dom tar in mobilen som byte, men antar det. Skulle få nästan 900 kr för min 4 år gamla 4S.
Angående "stackars ägaren", så kan man ju när man spärrar mobilen via iCloud, också lägga in en textruta i displayen, om att mobilen är stulen, samt kontaktuppgifter.
Dagsfärsk info från Apple Store. De kan låsa upp, mot leg och inköpskvitto med namn. Frågade inte ifall de kollar om det är upplåst ifall dom tar in mobilen som byte, men antar det. Skulle få nästan 900 kr för min 4 år gamla 4S.
Angående "stackars ägaren", så kan man ju när man spärrar mobilen via iCloud, också lägga in en textruta i displayen, om att mobilen är stulen, samt kontaktuppgifter.
Frågan kvarstår dock om Apple gör några ansträngningar att söka upp ägaren, även om någon text är inlagd? Ifall det ska vara någon mening bör ju detta kollas under tiden som säljande part är kvar i butiken…
Frågan kvarstår dock om Apple gör några ansträngningar att söka upp ägaren, även om någon text är inlagd? Ifall det ska vara någon mening bör ju detta kollas under tiden som säljande part är kvar i butiken…
Men vänta nu här... Realitycheck!! Om Apple låser upp en mobil utan att ha leg som matchar inköpskvittot, begår dom en kriminell handling. Tror du dom skulle göra det? Vidare har jag inte läst på exakt hur inbytet går till, om det finns krav på kvitto även om den är "olåst" på alla sätt och vis, men samma sak här - givetvis är den påslagen i butiken, för dom kan ju inte "köpa grisen i säcken". Idag när jag fick uppgift på inbytespris för min, kollade Appleagenten både det ena och det andra i olika menyer.