Hej!
Jag brukar regelbundet föra över vissa bilder från min iPhone till PC (iOS 8.1.1, Windows 7 Pro).
Jag gör det på enklaste sätt via USB och sedan öppna iPhone's DCIM mapp (där alla bilder finns) som dyker upp i utforskaren som vilken annan USB-enhet som helst. Efter att ha hittat de aktuella bilderna i någon av undermapparna i DCIM så går det som bekant bra att markera och klippa ur, eller kopiera, de jag vill föra över till PC'n.
Jag har ca. 3700 bilder i iPhone och dessa har hittills fördelat sig på 5-6 undermappar i DCIM. Dessa undermappar har dock aldrig legat i kronologisk - eller annan - ordning men man lär sig var den senaste är och det har aldrig varit några problem att hitta rätt (det går mig veterligen inte att sortera dem i Windows?)
Undermapparna i DCIM har ju skapats automatisk av iOS, efterhand (när de uppnått en viss storlek antar jag)?
De heter alltid något kryptiskt, typ "875MZFQE" (3 siffror och 5 bokstäver). Har aldrig funderat närmare över om det finns någon logik i detta, men det tror jag inte.
Nu helt plötsligt, typ förra veckan (dvs. inte i samband med någon iOS uppdatering mig veterligen - eller har jag missat nåt?) så är det nästan 50 undermappar i DCIM när jag ansluter telefonen till datorn!! Tidigare var det alltså 5 eller 6 st.
Alla har samma "skapat" datum och alla har kryptiska namn, liksom tidigare. De går alltså inte att sortera dem vad jag kan förstå?
Varför har det blivit så här? Det är ju stört omöjligt att hitta de bilder man söker nu... Grrrrrr!
Kan man göra något åt det?
Tacksam för hjälp!
/Mvh Magnus