Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med time machine sedan yosemite beta

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

nu har jag haft strul med time machine sedan betan av yosemite och det är fortfarande inte löst.
är det bara jag som har problem? eller är det apple som är oerhört sega med att lösa denna bugg?

när jag går in i time machine och byter mappar eller datum så blir flera tabbar och datum gråmarkerade och det går inte att bläddra.
ibland (eller ganska ofta) så krashar det och går tillbaka till skrivbordet också.

läste om en work-around på nätet att man kunde bläddra sig till sin time machine-backup i finder och när man väl är där först då gå in i time machine. detta fungerar ibland men långt ifrån jämt.

så nu är jag ute efter en mer permanent lösning då jag börjar bli nervös för att det inte ska fungera alls den dagen jag verkligen behöver time machine.

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-12-24 10:21

Time Machine och Flyttassistenten är inte hundraprocentiga, håller just på med en andra migrering då den första inte flyttade allt till den nya datorn, saknade bland annat alla inställningar för Mail..
Jag hade liknande problem förra gången jag använde migreringen, vid uppgradering till Yosemite.

Borde kanske skriva detta i surtråden..

Likadant för mig.

Efter 3e försöket lyckas jag återställa det jag ville ha under gårdagen.

1
Bevaka tråden