- Weedberg
- Medlem ●
- Göteborg
- 2014-10-27 20:51
Intressant att se vad du tycker. S4 Mini är ju inte den vassaste men ändå. Den bästa telefonen för varje person är ju väldigt individuellt. Vissa gillar en viss typ andra kan tycka tvärtom
Vet inte vad jag fick mini ifrån. Det är en vanlig S4.
Har nu haft dagen på mig för att komma igång med telefonen. Här är mina första intryck lite kort.
Hittills har jag inte varit vän med telefonen alls! Har svårt att hitta i inställningar, appar och på hemskärmen. Ovanan märks verkligen.
Satte i mitt microSDkort utan resultat. exFAT fungerade inte. Flyttade över allt till en extern hårddisk, formaterade om kortet och försökte igen. Den här gången gick det bättre!
Har inte helt kommit fram till vilka appar jag kommer behöva, så jag har det ganska tomt på den fronten fortfarande. Det har dock fyllts på under dagen.
Jag har haft mycket problem med WiFi. När jag startade telefonen tog det flera minuter att ansluta till nätverket. Det problemet har försvunnit nu efter några gånger. Den har också fått för sig att koppla från sig en gång. Vet inte varför...
Widgets har jag aldrig riktigt förstått mig på. Nu har jag dock märkt att det kan vara käckt! Väder var lite smart att ha på hemskärmen. I övrigt ser jag ingen direkt funktion i det. Men jag kanske inte har hittat den rätta än..!
Gester och Luftvy har jag inte fått att fungera. Det är aktiverat, och fungerat i test, men inte i verkligheten. Video pausas när jag tittar bort, ibland. Ibland även när jag tittar på den. Ingen stor förlust eftersom jag inte
Att ansluta telefonen till en högtalare via bluetooth lyckades jag inte göra. Jag ska försöka igen om ett par dagar för att se om jag kanske gjorde något fel eller så.
Jag tycker att den laddar EXTREMT långsamt. När jag fick den låg den på 20% batteri. När jag hade startat och kommit igång hade jag 15%. Efter lite användning var jag nere på 3%, och har laddat ett par timmar nu och har 27%. Återstår att se hur batteritiden är imorgon. Det lär inte vara ett batteri i toppform, så det ska bli intressant.
Fortfarande hittar jag funktioner och inställningar jag inte trodde fanns.
Att ah två program igång samtidigt, sida vid sida kan vara en intressant funktion. Hoppas att jag får tillfälle att använda den på riktigt.
Mycket tror jag handlar om att man ska komma igång och lära känna det nya operativsystemet. Jag trycker fortfarande på knappen nere i hörnet på tangentbordet för att skriva siffror, trots att det inte behövs.
Kameran känns flera år långsammare än kameran på iPhone 6. Har småtestat, och tycker att autofokusen ibland är alldeles för långsam, samt att den manuella inte är den snabbaste heller. Att ta en bild tar ibland väldigt lång tid. Speciellt när den ska "Bearbeta" bilden.
Har inte tänkt så mycket på att testa olika launchers. Kör utan idag och imorgon innan jag testar nytt. Förhoppningsvis lär jag mig använda "vanliga" android någorlunda bra.
Lägger in åsikter om telefonen också.
Jag hatar verkligen att högtalaren är på baksidan. Man kan inte ha telefonen liggande på ett bord och lyssna på musik samtidigt som man gör något annat på den.
Den känns mycket större än iPhone 6, trots att skillnaden i storlek är nästan obefintlig. Håller jag telefonen på ett bekvämt sätt är det stora delar av skärmen jag inte når. Reachability saknas verkligen! Likt TouchID har jag försökt använda Reachability flera gånger...
Jag har just nu svårt att se att detta kommer att bli nästa operativsystem. Enkelheten i iOS tycker jag verkligen om. De främsta anledningarna är att det i iOS inte finns för många avancerade inställningar jag inte förstår, det är ganska lätt att hitta i systemet. Med iOS blir samarbetet mellan enheterna, iPhone, iPad och mac, i det närmsta oslagbart!
Vi får se hur det blir de kommande ekorna. Kanske att jag ändrar min åsikt!