Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa lampa att fjärrstyra från ios

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-12-29 15:32
Ursprungligen av grenhall:

LIFX verkar totalt skita i sina användare så jag trodde faktiskt inte att de hade skapat online-styrning för sina lampor.

Var inne på att köpa deras lampor tidigare men efter att ha läst lite feedback från tidiga backers från Kickstarter så känns det inte lika hett. Kontrollenheten för Hue är inga problem för mig. Men alla är vi olika.

Tyvärr är LIFX betydligt dyrare. Även om man beställer från USA. Dock ljusstarkare + utan brygga.

Det låter tråkigt

På vilket sätt har de misshandlat sina användare?

Ursprungligen av zinned:

Det låter tråkigt

På vilket sätt har de misshandlat sina användare?

Såvitt jag vet utlovades bland annat stöd för IFTTT som fortfarande inte kommit.

Det är bara vad jag kommer ihåg. Finns säkerligen mer. Men inte ska jag vara en surpuppa. Jag är bara glad över Hue som jag fick i julklapp av min fru. Sjukt nöjd.

• Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-01-04 15:56

Apple TV har fått stöd för HomeKit i en beta så att den kommer bli navet i hemmet för HomeKit känns hyfsat klart.
http://iphone.appleinsider.com/articles/14/10...

Jag har ett gäng nexa-brytare som jag kör med fjärrkontroll och jag är bra sugen på en Tellstick Net för att billigt utöka funktionaliteten. Men jag känner att man bör invänta vad som händer med HomeKit. Får Tellstick stöd för HomeKit är det ju guld då man kan kombinera detta fritt med alla andra HomeKit-produkter. Philips Hue kommer säkert få stöd vilket skulle innebära att man kunde styra allt från samma brytare/app/gruppering. Och även garageporten om man så vill, oavsett tillverkare så länge HomeKit stöds.
Det är grejen med HomeKit om någon missat det. Fördelen är att företag säljer mer med en MFi-specad produkt och Apple vinner ännu mer lojala kunder då de blir än mer "inlåsta" som vissa kallar det. Samt att Apples kunder får ett enklare gränssnitt för att styra allehanda produkter oavsett märke. Win-win för alla!

Jag kör Philips Hue men har aldrig fått igång funktionen där lampan släcks när jag lämnar och tänds när jag kommer hem. Trodde det var en bugg i Philips Hue men när jag körde iPhone 4 i en vecka så fungerade geofencing utmärkt.

Enda skillnaden är att Philips Hue på min iPhone 4 har bakgrundsuppdatering medan min iPhone 6 inte har det. Någon som har fått geofencing att fungera med iOS 8 och iPhone 6?

Ursprungligen av koffas:

Jag kör Philips Hue men har aldrig fått igång funktionen där lampan släcks när jag lämnar och tänds när jag kommer hem. Trodde det var en bugg i Philips Hue men när jag körde iPhone 4 i en vecka så fungerade geofencing utmärkt.

Enda skillnaden är att Philips Hue på min iPhone 4 har bakgrundsuppdatering medan min iPhone 6 inte har det. Någon som har fått geofencing att fungera med iOS 8 och iPhone 6?

Ge appen full access. Varför stänger du av funktionalitet? Jag har inga problem med geofencing på min iP6+ och inte heller min fru på vanliga 6:an.

Jag har inte stängt av någon funktionalitet, när jag går in på backgrundsuppdatering så finns inte Philips Hue appen där, fast det gör den på min gamla iPhone 4. Hur ger jag appen full access?

• Medlem
  • Bästkusten
  • 2015-01-05 20:28

Philips HUE alla dagar i veckan. Visst dom kostar lite men det gör Apples produkter med. Precis som det ska vara.

Ursprungligen av koffas:

Jag har inte stängt av någon funktionalitet, när jag går in på backgrundsuppdatering så finns inte Philips Hue appen där, fast det gör den på min gamla iPhone 4. Hur ger jag appen full access?

Har du aktiverat Geofencing i Hue-appen? I sådana fall ska den begära bakgrundsuppdatering. I annat fall får du köra IFTTT.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-06 03:49
Ursprungligen av koffas:

Testa att radera och installera om appen

Ursprungligen av IngoX:

Testa att radera och installera om appen

Det löste det, tack för hjälpen!

Finns det tom en lösning för att lampan släcks när man går utanför rummet? (alltså går ut ur ett rum inte går utanför hemmet)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-06 10:33

Vad bra!

Ursprungligen av koffas:

Finns det tom en lösning för att lampan släcks när man går utanför rummet? (alltså går ut ur ett rum inte går utanför hemmet)

Kanske dags att lyfta denna tråden?
Semesterprojekt iBeacon

Ursprungligen av zinned:

Det är väl ganska naturligt? Jag tror inte det finns någon sådan belysningslösning som inte kräver att styrande enhet sitter i samma nät som produkten.

LIFX kom med en firmware uppdatering nyligen. Nu kan man styra den utanför sitt eget nät. Den är även kompatibel med IFTTT, t ex tändning/släckning vid visst klockslag. Jag gillar funktionen gradvis tändning (30 minuter) på morgonen som väckning.

Bevaka tråden