Hej,
Är en linux användare som försöker gå över från Linux till Mac OSX.
Har haft massor av problem med att få Mac:en fungera som jag vill, så jag längtar hela tiden tillbaka till mitt hederliga linuxburk
Det mesta har jag nu löst, men har en major issue kvar som jag stör mig väldigt mycket på, om jag kan lösa den så kan jag tänka mig gå över till Mac OSX på heltid då tycker operativsystemet är väldigt snyggt.
På min Linux burk har jag lagt terminalen på en snabbtangent där den öppnar terminalen på det skrivbordet oberoende på vilket virtuellt skrivbord / space jag står på. Kan inte lyckas få till samma funktionalitet på Mac. Går det att göra?
Ända jag lyckats med är att öppna terminalen på en snabbtangent men är terminalen redan öppen så öppnar den inte en ny terminal på den space jag står på utan den hoppar till det space som har den gamla terminalen öppen och jag måste trycka cmd + N för få en ny terminal. Så min fråga är går det konfigurera Mac att öppna terminalen på samma snabb tangent även om terminalen redan är öppen sen tidigare och få den terminal öppnas på den space jag har aktiv?