Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Osynk i AirPlay

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2015-01-03 14:43

Har en D-Link DCH-M225 "mydlink™ Home Music Everywhere" som är täkt att fungera som AirPlay-mottagare i köket, samt som förlägare av nätverket i den delen av huset.
Funkar bra, förutom att det är osynk i ljudet mot andra AirPlaymottagare i huset (två AppleTV). Någon som upplevt något liknande eller har förslag på lösning? Det är samma om jag kör AirFoil. Eller är det en dålig produkt?

  • Medlem
  • 2015-01-05 01:00
Ursprungligen av Clas:

Har en D-Link DCH-M225 "mydlink™ Home Music Everywhere" som är täkt att fungera som AirPlay-mottagare i köket, samt som förlägare av nätverket i den delen av huset.
Funkar bra, förutom att det är osynk i ljudet mot andra AirPlaymottagare i huset (två AppleTV). Någon som upplevt något liknande eller har förslag på lösning? Det är samma om jag kör AirFoil. Eller är det en dålig produkt?

Min upplevelse med AirPlay har alltid varit att så fort du blandar in icke-apple-produkter i leken så dyker det upp såna här oförklarliga problem som är omöjliga att felsöka eller lösa.
Alltså, använd inte Airfoil för att skicka då det inte är standard (oavsett iOS eller Win) och använd inte D-Link som router. Tråkigt men sant...

  • Medlem
  • Borås
  • 2015-01-05 09:54

Jag har kört AirFoil med blandade produkter länge och i olika uppsättningar, har inte krånglat. Så jag tippar att D-linken kan vara boven i dramat.

Ursprungligen av Ola:

Jag har kört AirFoil med blandade produkter länge och i olika uppsättningar, har inte krånglat. Så jag tippar att D-linken kan vara boven i dramat.

Har även jag gjort det (till dator (både Windows och Mac)/AppleTV/Airport Express/Pioneer-förstärkare) och har aldrig haft problem med synk.

Även direkt från iTunes förutom Airfoil utan problem.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2015-01-26 19:55
Ursprungligen av keptang:

Har även jag gjort det (till dator (både Windows och Mac)/AppleTV/Airport Express/Pioneer-förstärkare) och har aldrig haft problem med synk.

Även direkt från iTunes förutom Airfoil utan problem.

D-Link supporten svarar: "Nej, Den har ingen synk funktion eller inställning för detta."
En ganska vesäntlig funktion knackar tycka... Får lägga till den kistan över dumsnåla köp.

Visst funkar en AirPort Express på samma vis, att den både kan förlänga nätet och jobba med AirPlay på en gång? Har bara erfarenhet av den första, gamla modellen.

Ursprungligen av Clas:

D-Link supporten svarar: "Nej, Den har ingen synk funktion eller inställning för detta."
En ganska vesäntlig funktion knackar tycka... Får lägga till den kistan över dumsnåla köp.

Visst funkar en AirPort Express på samma vis, att den både kan förlänga nätet och jobba med AirPlay på en gång? Har bara erfarenhet av den första, gamla modellen.

Ja, Airport Express ska funka lika bra för ljud. Har använt det förut utan några problem (inte för att förlänga nätverk, men som Airplay-mottagare), men tagit bort dessa efter att enheter har fått fler möjligheter (som Pioneer-förstärkare med inbyggd funktion osv..).

1
Bevaka tråden