Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad Apple bör göra 2015

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2015-01-08 08:42

Siri

Ursprungligen av lappen71:

Nonsens du har aktiverat det själv. Det aktiveras inte av sig självt

Jag HAR stängt av den men om du har telefonen i bakfickan och böjer dig framåt för att ta upp något så aktiveras Hemmaknappen och säger man då något av misstag tex Helvete för att man tappa något så svara telefon blixtsnabb "Jag ringer upp Hemma" eller något annat kul. Det är djävligt irriterande.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2015-01-08 08:45
Ursprungligen av BlackSmp:

Är inte Siri aktiverat per default? Jag minns inte eftersom det är så länge sedan som jag ställde in telefonen som ny.

Oavsett det, så är det ju inget problem att avaktivera Siri

Nej det är inte aktiverat per default.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-01-08 09:23
Ursprungligen av ilk:

Jag HAR stängt av den men om du har telefonen i bakfickan och böjer dig framåt för att ta upp något så aktiveras Hemmaknappen och säger man då något av misstag tex Helvete för att man tappa något så svara telefon blixtsnabb "Jag ringer upp Hemma" eller något annat kul. Det är djävligt irriterande.

Det är inte Siri, det är den vanliga röststyrningen som fanns redan innan Siri.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2015-01-08 12:42
Ursprungligen av Vassius:

Det är inte Siri, det är den vanliga röststyrningen som fanns redan innan Siri.

Du vet händelsevis inte hur man blockerar/stänger av röststyrning en?

Ursprungligen av ilk:

Du vet händelsevis inte hur man blockerar/stänger av röststyrning en?

Inte för att vara ironisk eller så men jag är faktiskt nyfiken på hur du gör för att detta ska bli ett problem? Jag har aldrig haft det problemet som du beskriver under alla dessa år som jag kört Iphone så jag är genuint nyfiken.

Dessvärre så har jag inget svar på din fråga.

Topic är Vad Apple bör göra 2015, så diskutera gärna det. Annat om hur siri/röststyrning fungerar kan ni skapa egna trådar för (eller hitta befintliga).

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2015-01-09 07:11
Ursprungligen av BlackSmp:

Inte för att vara ironisk eller så men jag är faktiskt nyfiken på hur du gör för att detta ska bli ett problem? Jag har aldrig haft det problemet som du beskriver under alla dessa år som jag kört Iphone så jag är genuint nyfiken.

Dessvärre så har jag inget svar på din fråga.

Hej
Alla går ju inte runt med gällivarehäng på jeansen. Eftersom skämten haglat om att 6:an böjer sig i tajta byxor så kan jag ju inte vara ensam om att detta problem. Har man någorlunda välsittande byxor och antingen böjer sig framåt för att ta upp något, går ner på huk eller hoppar in i bilen och därigenom råkar sätta sig på telefonen och liknande situationer (om telefonen ligger i bakfickan, förståss) så händer det säkert ett par gånger i veckan att röststyrningen startar. Eftersom jag har svårt att hålla klaffen när detta händer (det är ju i och för sig mitt problem och inte telefonens) så startar den antingen att spela någon musik eller att ringa upp något som liknar svordomen. Jag säger självfallet inte "Ring upp" eller "spela" utan snarare "helvete", "satan" eller annat tillmäle.
Hoppas klargörandet från min sida har varit till någon hjälp

Lev väl!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-01-09 11:43

Jag skulle aldrig ha den i bakfickan, spec inte om man är medveten om risken för att böja den/paja glaset genom att sätta sej på den.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2015-01-09 12:25

Men jag har en 4s. Den är ganska tålig

Bevaka tråden