Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Familjedelning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Edit: Skulle sökt bättre innan jag ställde frågan. Fanns redan en tråd om mitt problem: http://www.99mac.se/forum/t/309945-problem-me...

Hej
Hoppas någon av er kan hjälpa mig.
Jag försöker få till familjedelning och skapa ett Apple-Id till mitt barn. Jag får upp följande meddelande:

Citat:

Ett betalkort krävs. Du har för tillfället ett sparat betalkort. Om du vill skapa ett konto för ett barn måste du verifiera att du är vuxen genom att lägga till ett betalkort i ditt konto i inställningarna för iTunes och App Store.

Mitt betalkort är ju redan sparat så hur kan jag lägga in det när det redan är inlagt. Jag förstår faktiskt inte vad de vill att jag skall göra?

Senast redigerat 2014-10-21 21:45
Ursprungligen av xenumason:

Edit: Skulle sökt bättre innan jag ställde frågan. Fanns redan en tråd om mitt problem: http://www.99mac.se/forum/t/309945-problem-me...

Hej
Hoppas någon av er kan hjälpa mig.
Jag försöker få till familjedelning och skapa ett Apple-Id till mitt barn. Jag får upp följande meddelande:
Mitt betalkort är ju redan sparat så hur kan jag lägga in det när det redan är inlagt. Jag förstår faktiskt inte vad de vill att jag skall göra?

Jag har exakt samma fel, och jag har testat att lägga in kreditkortet igen men det hjälper inte. Har du fått någon mer info?

Detta kanske kan vara ngt..

Create an Apple ID for your child
Before you begin, make sure that you're using a credit card as your iTunes Store and App Store payment method. To comply with child online privacy protection laws, you will use the CVV or security code from a valid credit card as part of providing your parental consent. If the card on file is a debit card or another payment method, you’ll be asked to provide a credit card before you can continue. After you create the child's Apple ID, you can change your payment method back to a debit card.
After you add your child to your family group, they will have their own Apple ID that they can use on any Apple device. Your email address will be the rescue email address for your child’s account, and you can use it with the security questions you provided to reset a forgotten password.

Ska testa detta nu. Tydligen viktigt för Apple med skillnaden mellan konto- och kreditkort.

1
Bevaka tråden